גוגל משיקה דפי עסק ברשת החברתית שלה


אז לאחר המתנה ארוכה ולאחר שמהנדס בכיר בגוגל הצהיר לא מזמן שלגוגל אין מושג בפלטפורמות תוכן, גוגל החליטה סוף סוף לבצע השקה של דפי עסק ברשת החברתית שלה, "גוגל פלוס".ההשקה מגיעה לאחר גל מסיבי של ביקורת כלפי גוגל שהרשת החברתית שלהם פשוט לא מעניינת אף אחד. גוגל החליטו לשים סוף לגל הביקורת בכך שמהיום הם מאפשרים לכל דכפין להקים דף עסק ממותג לכל אחד ארגון אשר חפץ בכך.  דפי העסק בגוגל פלוס מבוססים על אותו העיקרון שבו מבוססים דפי העסק אצל המתחרה המרה "פייסבוק".

היתרון הגדול ואולי הכי משמעותי ביצירת דפי העסק של גוגל היא העובדה המאוד ייחודית שדפי עסק אלו יסרקו ויוצגו באופן כמעט ודאי בתוצאות החיפוש של גוגל, דבר שמכניס את פייסבוק לבעיה לא קטנה בכלל שעד היום נהנתה מבלעדיות כמעט אבסולוטית בכל מה שקשור לדפי עסק בתוצאות החיפוש. ניתן להניח שמהיום גוגל תיתן יותר דגש אלגוריתמי לתוצאות חיפוש של דפי עסק ברשת החברתית שלה, ושמהיום יהיה שיווק יותר מאסיבי של דפי עסק במנוע החיפוש. שוב כל עניין דפי העסק נמצא עדיין בחיתוליו אך לפי כל הסימנים לשם אנו צועדים.

בנימה קצת אישית, למרות שהרשת החברתית של גוגל עדיין לא תפסה חזק בארץ כמו פייסבוק עדיין קשה להתעלם מהעיצוב הנקי ונוחיות המשתמש שגוגל שמו דגש עליהם, לי אישית נראה הרבה יותר נוח לפתוח דף עסק בגוגל פלוס מאשר בפייסבוק.

העיקרון הוא אותו עיקרון כמו בפייסבוק. ניתן לפתוח דף עסק ל:

  • מקום
  • מוצר או מותג
  • חברה, מוסד, או ארגון כלשהוא
  • תחומי עניין כמו: אומנות, ספורט או בידור
  • או סתם משהו אחר כמו: הקבוצה הנשית לחיבוק עצים או השמת מהנדסים

לאחר שהקמתם את דף העסק שלכם יהיה ניתן להוסיף לו פרטים ייעודיים אשר יעזרו לו לקטרג את עצמו יותר טוב. משתמשי גוגל יוכלו למצוא את דפי העסק שלכם דרך תוצאות החיפוש והחשיפה אל העסק שלכם תגדל פי כמה. כמובן לאחר שתלחצו על כפתור ה- 1+ בדף מסוים אותו 1+ עם שם דף העסק יופיע בפרופיל שלכם וכעת כל חבריכם יוכלו לראות את הדף החדש ויוכלו לבחור אם להצטרף גם.                                                 יתרון נוסף הוא, שכבעל הדף של עצמך תוכל ליצור שיחות ועידה משולבות וידאו עם קהל היעד שלך. פונקציה אשר תאפשר לך להעביר מסרים בצורה יותר ברורה חדה ומהירה.

בנוסף, גוגל תאפשר למשתמשים להוסיף את סימן ה-(+) במנוע החיפוש לפני כל שאילתא ובכך בעצם להגיע ישירות אל דף העסק הייעודי ברשת החברתית, וכפי שניתן לראות בסרטון, בתיבת החיפוש יהיה ניתן לרשום PEPSI+ ומשם הניווט הוא הרבה יותר קל. כנראה שהחלמאות בגוגל הייתה די קיצונית והם לא השכילו להבין איזה כוח יש להם בידיים.

"גוגל פלוס" : דפי עסק לעומת פרופילים

אז במבט ראשון דפי עסק ופרופילים נראים כמעט בהכל זהים, אך למעשה יש כמה הבדלים מהותיים בין השניים:

  • דף עסק לא יכול להוסיף משתמש אוטומטית למעגלים אלא אם כן אותו משתמש הוסיף את דף העסק בעצמו למעגליו שלו הוא.
  • דף עסק הוא בשביל ישות קיימת כגון חברה או תאגיד מסוים, פרופילים הם בשביל אנשים פרטיים
  • דף עסק הוא ציבורי כברירת מחדל וכל אחד יכול להצטרף
  • דף עסק מוגבל בפעילותו על סמארטפונים, הוא אינו יכול לבצע 1+ לדפים אחרים, לשחק משחקים, לקבל הודעות דרך המייל או אפילו לבצע שיחות ועידה.

הוספת דף העסק דרך האתר שלך

כחלק מייעול ותגבור החשיפה שגוגל רוצה להעניק לבעלי אתרים ברחבי הרשת, גוגל החליטה להוסיף את האפשרות של חיבור דף העסק דרך האתר שלך. כבעל אתר אתה תהיה חייב לבצע קישור ישיר תוך כדי שימוש בהפניית rel="publisher" בקוד. עוד מידע בנושא זה אפשר למצוא כאן.

בנוסף גוגל הצהירו לא מזמן שלא רחוק היום שבו יהיו מודעות PPC מפוזרות ברחבי הרשת החברתית ומפרסמים יוכלו לקשר את פרופיל ה"גוגל פלוס" שלהם אל דף המשתמש שלהם ב"גוגל אדוורדס" דבר שיקל מאוד על כל תהליך ההתממשקות והעלאת המודעות.

אני אישית חושב שגוגל לגמרי לא אמרו את המילה האחרונה בתחום הרשתות החברתיות ומצפה לנו חורף חם.

  • Share/Bookmark

תגובה אחת "גוגל משיקה דפי עסק ברשת החברתית שלה"

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.