שלושה מיתוסים אל מול עובדות בקידום אתרים


כל מי שמתעסק בקידום אתרים יודע שלא הכול מסתכם בבניית קישורים ואופטימיזציה מחוץ לאתר, כמובן שלבניית קישורים יש חלק מכריע, אך מה לגבי אופטימיזציה על האתר שלכם כאתר ? ישנם אנשים אשר יגידו לכם שאופטימיזציות Onsite הן לא הדבר החשוב ביותר אך כמובן שגם פה זה נתון להשקפת עולם מסוימת. לא פעם ולא פעמיים אנו מגלים שאופטימיזציות  Onsite משחקות תפקיד מכריע באיך שגוגל מסתכל על האתר שלכם.

כאשר אתם מקדמים את האתר שלכם, לא מן הנמנע שתיתקלו באנשים כגון בוני קישורים מיוחדים ומוארים אשר יגידו לכם שהכי חשוב להשיג כמה שיותר קישורים מאתרים בעלי הרבה הצבעות אמון או בז'רגון שלנו אתרים שיש להם Trustrank  גבוה, ולפי בוני אתרים מסוימים הטיעון יהיה שתוציאו קישורים מאתרים עם קוד נקי מטעויות. מכיוון שאנו כמקדמי אתרים מתמקדים בקידום אתרים כתהליך שלם ללא קיצורי דרך, אנו מתמקדים בכל הדברים החשובים בעת ובעונה אחת.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שגוגל משנה את האלגוריתם שלו כמעט כל יום אז הרבה מהשיטותOnsite  הישנות שפעם היו עובדות כיום חסרות טעם וריח תודות לספאמרים השונים שפשוט מנצלים והורסים כל חלקה טובה של האינטרנט.

אז מה הם בדיוק גורמי ה-Onsite שכן משפיעים על המיקומים שלכם ללא יוצא מן הכלל וכנראה שתמיד יישארו קבועים.

ברצוני לקחת שלושה גורמים (מתוך מכלול די רחב) אשר קשורים לאופטימיזציית האתר שלכם ולהעמיד מיתוסים אל מול עובדות בתקווה שזה יעשה קצת סדר בבאלגן.

כותרת האתר – (Title)

כותרת האתר היא אחד הדברים הכי חשובים וקריטיים שאתם צריכים לדאוג כאשר אתם ניגשים לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם. הנה מה שאנשים חושבים שהיא האמת ומה באמת נכון.

מיתוס

הטעות אולי הכי נפוצה כאשר אנשים ניגשים לקדם את האתר שלהם היא לפוצץ את כותרת האתר בביטויים רלוונטיים בתקווה שזה ישפר להם את המיקומים. דחיסת ביטויי מפתח הייתה שיטה שעבדה לפני זמן רב עד שגוגל גילתה שספאמרים עושים זאת בתקווה להשיג יתרון כלשהו, שגוגל גילו זאת הם שינו את האלגוריתם שלהם כך שמעכשיו דירוגי אתרים יהיו תלויים הרבה יותר בקישורים ובפחות באופטימיזציה של פנים האתר.

העובדה בפועל

כותרת האתר חשובה לאין שיעור ואם אתם לא רוצים לקבל איזה שהיא "פצצה" מגוגל אתם חייבים להשאיר אותה פשוטה ממוקדת וידידותית לגוגל וכמובן למשתמש. תחשבו שזהו המקום שבוא אתם מתארים את כל האתר/עסק שלכם, לא לזבל יותר מידי שם, 10-13 מילים גג ! שלא תבינו לא נכון ותחשבו שלא צריך לשים שם את ביטויי המפתח שלכם, ההפך הוא הנכון, שימו שם את ביטויי המפתח הכי משמעותיים שלכם. שאתם עושים זאת שימו לב שאתם לא עושים זאת בדרך שתראה בעיני גוגל כספאם או דחיסת ביטויים כלשהי.

טיפ

שאתם מזינים את כותרת האתר שלכם, היו יצירתיים ואל תחזרו על משהו יותר מפעם אחת, לדוגמה: אם אתם מוכרים תכשיטי כסף וזהב אז כתיבת "תכשיטי כסף, תכשיטי זהב" בכותרת האתר לא יהיה רעיון כל כך טוב. במקום זאת השתמשו בביטוי "תכשיטי כסף וזהב". לגוגל לא באמת אכפת מסדר הביטויים שמופיעים ואם תעשו את השילוב הנכון אתם תקבלו את הקרדיט על כך.

מבנה כתובת האתר שלכם (URL)

הדבר הכי ברור מאליו הוא הדומיין שלכם. אם שם הדומיין שלכם נמצא בתאמה מושלמת עם שם העסק שלכם, עשיתם בשכל. יחד עם זאת, שזה נוגע לאופטימיזציית פנים האתר, גורם לא פחות חשוב הוא איך שאר הדומיין שלכם בנוי. ובכל זאת הרבה אנשים פשוט לא עושים את זה נכון.

מיתוס

שוב, גם פה ישנם אנשים שחושבים שדחיסת מילים מוגזמת בשם הדומיין ובכל עמוד יעזור באיזה שהיא מידה.

העובדה בפועל

לאתר עם מבנה ידידותי יותר של URL יש יתרון מובהק על אתר עם URL דינאמי. למרות שגוגל יכול לקרוא כתובת דינאמית, הן לא משיגות את אותו אפקט כמו מבנה URL תקין.

טיפ

כאשר אתם יוצרים את מבנה הכתובות באתר, נסו להתאים לכל כתובת מילות מפתח רלוונטיות בהתאם לעמוד שאליו אתם משייכים את הכתובת, זה הרבה יותר אפקטיבי מאשר דבר כזה : D7%90%D7%A8%D7%95%D7%A2%D7%99

ותק

ותק האתר הוא עוד גורם שמשחק תפקיד חשוב בקביעת המיקומים שלכם אך לא כמו שחלק מהאנשים חושבים.

מיתוס

הרבה אנשים חושבים שהאתר שלהם יתחיל לתפוס מיקומים "עם הזמן" בעצמו (ויש לי חבר שכזה שחושב כך, חרף מאמצי להסביר לו שלא כך הדבר) אז האסטרטגיה שלהם היא לשבת ולחכות שהאתר יגיע לוותק של שלוש שנים בטענה שאתר עם וותק גבוה יתפוס בוודאות מיקומים הרבה יותר טובים מאתר שקיים רק ארבעה חודשים. הם מאמינים שגם אם לא נעשה קידום Offsite לאתר ה"ותיק" שלהם הוא עדיין יתפוס מיקומים הרבה יותר טובים מאתר חדש עם הרבה קישורים נכנסים.

העובדה בפועל

וותק האתר כן משנה לגוגל, יחד עם זאת האתר שלכם לא יתפוס מיקומים רק מפני שיש לו וותק. יש צורך כפי שכבר נאמר בקישורים שיפנו לאתר שלכם ואם זה מאתרים "ברי סמכא" אז מה טוב. יש צורך באופטימיזציות על האתר עצמו, מבפנים (מבנה + תוכן) ועוד. בחודש, חודש וחצי הראשונים סביר להניח שלא תתפסו מיקומים בכלל מפני שהאתר שלכם ינוח לו ב"ארגז החול" היכן שכל האתרים החדשים הולכים. ככל שהאתר שלכם יתחיל לתפוס וותק כך גם ה-Trust שלכם בעיני גוגל יעלה, אם הכול ילך כשורה, משמע שתוכן חדש יעלה באופן רציף, קישורים איכותיים ימשיכו להצביע אל האתר שלכם, והאתר שלכם יהיה תקין מבחינת הקוד והמבנה ההיררכי שלו, אין שום סיבה שגוגל לא יתחיל לתת לכם מיקומים בביטויי מפתח מרכזיים שהאתר שלכם עוסק. כמובן שיש עוד המון גורמים שמשפיעים, חלקם תלויים בנו וחלקם בגוגל.

טיפ

למרות שסביר להניח שהאתר שלכם יהיה בחודש, חודש וחצי הראשונים ב"ארגז החול", אין זה אומר שאתם צריכים לשבת ולנוח על זרי הדפנה. נצלו את הזמן הזה בבניית קישורים באופן תמידי, שכאשר תצאו מ"ארגז החול" יהיה לכם ולו מעט קרדיט מגוגל.

מסקנות

אלו היו שלושה גורמים בקידום אתרים אשר משפיעים על האתר שלכם מבפנים ושגם בהם אתם צריכים להתרכז. כמובן שיש עוד המון גורמים חשובים כגון ניקוי קוד, מפת אתר ועוד..

שאתם ניגשים לקדם את האתר שלכם התמקדו בדברים החשובים באמת ואל תתנו לוובמאסטרים שרלטנים או כאלו שיקדמו אתכם ב-700 שקל בשלושה ביטויים להפחיד אתכם וסתם לגזול את מיטב כספיכם.

  • Share/Bookmark
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.