הטעויות הנפוצות ביותר בבניית פרופיל קישורים


בהתאם למאמר שלי שנכתב על בניית פרופיל קישורים חכם
החלטתי לכתוב מאמר שעוסק בטעויות הנפוצות ביותר בבניית פרופיל הקישורים של אתרנו. אנחנו כמקדמי אתרים לפעמים נוטים להפריז בחשיבות של חלקים מסוימים בתהליך קידום אתרים, או להמעיט בערך של חלקים אחרים. חלק מהטעויות המוצגות במאמר זה, הן קטלניות לאתר והנזק שלהן עולה בחודשים של עבודה אחרי כן. הן מחוסר תשומת לב והן מעצלנות או חוסר ידע.

לכן ריכזתי במאמר זה את הטעויות הנפוצות ביותר שאני מכיר.

לבדוק שאין על הקישורים שנתנו לכם תגית NOFOLLOW

החלפת קישורים זו רק אחת מהדרכים הנקיות והחוקיות שיש לעבוד איתם כאשר בונים פרופיל קישורים.
כמו בכל תחום יש תפוחים רקובים, לא פעם ולא פעם יצא לכם להתקבל במנהלי אתר שירמו אתכם
אתם מבצעים את החלפת הקישור והוא מופיע, אחרי כמה ימים הקישור נעלם או גרוע מכך מקבל עליו תגית .NOFOLLOW

חשוב לזכור

קישור שהסירו לכם עושה נזק הרבה יותר גדול לאתרכם מאשר התועלת שהוא הניב בזמן שהיה למעלה.
לכן יש תמיד לבדוק ולהישאר במעקב מתמיד אחר הקישורים שאנחנו מחליפים בכדי לראות שאין עליהם תגית NOFOLLOW

קבלת קישור איכותי ביותר אבל עם "טקסט עוגן" חסר תועלת

הכי כיף כמקדם אתרים לקבל קישור איכותי מאתר שה-PR שלו גבוה. אבל כאשר הטקסט עוגן שלו הוא "לחץ כאן!" או משהו בסגנון במקום המילת מפתח שאנו צריכים , הקישור עצמו הופך לחסר תועלת.

ישנם אתרי תוכן מפורסמים שלהשיג קישור חד צדדי מהם מהווה משימה קלילה וכייפית , כל כך קלילה שזה מעלה חשד.כשתבדקו את הקישור שקיבלתם תופתעו לגלות שקיבלתם "לחץ כאן!" , לא את המילה שהייתם צריכים.

שימוש במילות מפתח בטקסט העוגן

ניתוח טקסט העוגן הרצוי זו משימה קשה, חלק בלתי נפרד ממחקר מילות המפתח שעלינו לבצע. אבל כאשר אנו ממוקדים בביטויי המפתח הרצויים, בחירת טקסט העוגן זו משימה קלה.
וכל שנשאר זה לקבל קישור ולומר למנהל האתר לשים את הביטוי הרצוי בטקסט

קבלת קישור מתמונה (כאשר טקסט עם מילות המפתח אפשריים)

לפעמים שמקדמי אתרים ממהרים בבניית פרופיל הקישורים שלהם הם מדלגים על השלב של בניית קישורים מתוך טקסט {טקסט עוגן}. ומייד עוברים לקישורים מתוך תמונה, קישור מתוך תמונה לפעמים יכול להיות יותר יעיל ולהביא יותר גולשים לאתר שלכם במידה והתמונה מושכת.

יותר טרפיק יותר טוב לא ?

נכון טרפיק לאתרכם לפעמים מגיע יותר דרך קישורי תמונות מאשר קישורי עוגן
אבל במונחים של קידום אתרים, אין דבר שמביס קישור עם טקסט עוגן ממוקד. אין לי איך להדגיש את החשיבות של קישורים מטקסט עוגן.
לכן זה שלב שלא מומלץ לדלג עליו, כי 3-4 קישורים כאלה יכולים בכוחם להביס 20-30 קישורים פחות איכותיים שלא לדבר על קישורי תמונות.

אי שימוש ב-ALT במצב שבו קישור מתמונה הוא הדרך היחידה

לא פעם אנחנו כמקדמי אתרים נתקלים בקשיים בבניית פרופיל קישורים איכותי, אנחנו לפעמים עושים שמיניות באוויר רק בשביל לקבל קישור אחד. לפעמים, קורה הרבה, האתר שאנחנו רוצים לשים בו קישור מסכים לתת לכם קישור תמונה בלבד.

אז אולי כדי להתעקש על קישור עוגן ?

חשוב לזכור: קישור תמונה בלבד הרבה יותר טוב מלא לקבל קישור כלל, אמנם איכות הקישור אינה כמו קישור מתוך טקסט או קישור מתוך פוטר אבל קישור כזה יכול רק להוסיף במידה ויש לכם בסיס חזק של קישורים. ואם התמונה מושכת זה יכול להוביל לטרפיק לאתרכם.
מה שחשוב לזכור זה לשים ALT לאותו קישור תמונה עם מילות המפתח שלכם, כדי שהקישור יהיה שווה משהו. אחרת סתם בזבזתם את הזמן.

קבלת קישורים מאתרים לא רלוונטיים

הטעות הזו מחולקת לשתיים בגלל המיקום הגיאוגרפי שלנו (ישראל) הסבר אתן בהמשך. במידה ואתם מקימים פרופיל קישורים לאתר היכרויות עליכם למצוא כמה שיותר קישורים מתחום ההיכרויות, קישורים מאתר פיננסים יהיה חסר תועלת (בחו"ל). נכון הרבה יותר קשה למצוא אתרים מאותה נישה שיתנו לנו קישורים אבל ככל שתהיו יותר ממוקדים ותשיגו יותר קישורים מאתרים אחרים בתחום ככה איכות הקישורים והאתר תהיה גבוהה יותר.

אז איפה נכנס המיקום הגיאוגרפי שלנו לכל הסיפור?

צודקים, אמרתי שאנחנו נחלק את הטעות הזו לשתיים, בארץ נפח הגלישה הוא כמו גרגיר אבק קטן על גבי האינטרנט וגוגל מודעים לעובדה הזו, לכן בארץ זה כן עובד לשים קישורים מאתרים אחרים שלא בתחום. אם יש לי אתר היכרויות ואקבל קישור מ-א.א אינסטלאציה הקישור יהיה יעיל.
כן הקישור יהיה בעל ערך, אבל אין להשוות בין קישור מאותו תחום עיסוק לקישור מתחום עיסוק אחר. ועוד דבר חשוב , אם תספימו את האתר שלכם עם קישורים מכל מיני תחומים בכמות שאינה הגיונית גוגל כן ישים לב ומבחינתו אתם מייצרים כמות קישורים שאינה רלוונטית (ספאם) והדירוג שלכם יפגע , אל תעסקו בקידום יתר.

אז למה בכל זאת לחפש קישור מאותו תחום?

בכל זאת עלינו לחפש קישור מאותם תחומים , אתר שמוציא 200-300 קישורים מדף לאתרים בכל מיני תחומים ערך הקישור ממנו יורד פלאים.
בארץ קשה פי מאה לקבל מאותו תחום כי אין מספיק אתרים מאותו תחום, שווה לנסות , שווה להשקיע ולמצוא לפחות 10-11 קישורים לד צדדים מאותו תחום.
קישורים כאלה יהוו משימה לא קלה , בהצלחה

קבלת קישורים מאתרים\דפים שיש בהם מאות\אלפי קישורים

בהקשר לטעות הנפוצה הקודמת, קבלת קישור מדף שיש בו מאות קישורים היא פחות טובה מכיוון שקישור איכותי נמדד בין היתר לפי הדף שממנו הוא הגיע, ככל שהדף יוציא פחות קישורים ויקבל יותר קישורים (במאזן נכון של הוצאה וקבלה) הקישור יהיה איכותי יותר.
בהמון דפים יש 200 קישורים ויותר אם הקישור שקיבלת נמצא שם בין כל ההמולה זה לא בדיוק הישג טוב.

אז מה קורה אם אני חבר באינדקס ? הדפים שם מוציאים אלפי קישורים?

אם אתם חברים באינדקס (בתשלום) תדעו שברוב החברות, קישורים של לקוחות שאינם משלמים (לקוחות בעלי חשבון חינמי באינדקס) מקבלים תגית NOFOLLOW , כך שאם אתם נמצאים בדף אינדקס עם עוד 200 קישורים ורובם לקוחות חינמיים על הקישור שלך אין NOFOLLOW והוא עדיין נחשב, יש לשקול אופציה כזו אם כי אינדקסים אינם האופציה המועדפת שלי.

קבלת קישור מאתר\דף שהעכביש של גוגל אינו יכול לגשת אליו

זה נושא בעייתי מאד בתחום של קידום אתרים, התחום שלנו הוא הישרדות לכל דבר לפעמים והרבה פעמים המפלצת מוציאה את הפנים המכוערות שלה וכולם מתחילים לשלוף ציפורניים ולהתכונן לקרב, כן אני מדבר על אותם גורמים שכאשר אתם מבצעים איתם החלפת קישורים, שמים את הקישור שלכם על דף בעל כתובת דינמית או גרוע מזה פשוט על דף שגוגל לא יכול לגשת אליו בגלל איסור שכתוב בקובץ ROBOTS.TXT או פשוט דף חסום.

אז איך אני נמנע מלעשות את הטעות הזו? האם יש דרך לאתר אותם?

אין לנו דרך לזהות את אותם בעלי אתר, ואין לנו דרך לצפות זאת
כן ישנה דרך שאנו יכולים לצמצם את הנזק לאחר המעשה

מעקב שבועי או חודשי על הקישורים שקיבלתם

כשאנו בונים פרופיל קישורים, אנחנו מחליפים טונות של קישורים עם מאות ולפעמים אלפי אתרים, חשוב תמיד להיות במעקב אחרי כל קישור וקישור שקיבלתם, קחו זאת ברצינות רבה.
עליכם לעקוב אחרי כל אחד מאלפי הקישורים שקיבלתם, יש המון כלים אוטומטיים למעקב בשביל חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים בפרט. ככה שהסירו חשש מליבכם.

קישורים מתוך אתרים בעלי מוניטין גרוע

לקבל קישור מאתרים שנחשבים אתרים בעלי מוניטין גרוע או בהגה המקצועית "שכונות רעות" ,נחשבת לאחת הטעויות הקטלניות ביותר שמקדמי אתרים עושים בבניית פרופיל הקישורים שלהם.
כאשר אנו מקשרים לאתרים מ"שכונות רעות" , מבחינת גוגל אנחנו מקדמים אותם והתוצאה לכך היא ענישה חמורה של האתר שלכם.

לכן חשוב לבדוק קודם כל את מוניטין האתר לפני שאתם מקשרים אליו.

ומה עם יש כסף מעורב בכך?

לפעמים אתרים מ"שכונות רעות" מציעים סכומי עתק בשביל קישור מתוך האתר שלכם, או ההיפך. אם העסק שלכם חשוב לכם ואתם מעוניינים להמשיך אותו לטווח ארוך, אתם תימנעו בכל צורה מלקבל את העסקה הזו כי זו עסקה עם השטן בכל הנוגע למוניטין של אתרכם ויותר מזה. סביר להניח שהבעיות שיצוצו לכם כתוצאה מקישור זה יעלו על כל השקעה שתבצעו בקידום האתר שלכם.

מה עם אתרים שהיו פחות או יותר הגונים ולפתע התחילו לפרסם תוכן שאסור על פי גוגל?

קורה לא פעם שקישרנו לאתר פחות או יותר הגון, שלפתע התחיל לפרסם פורנוגרפיה ותכנים אסורים אחרים. לכן חשוב מאד במיוחד בקישורים החיצוניים שקיבלנו, לבדוק שהקישור באמת לא שבור , אבל גם לראות לאן הוא הולך.

אז מה הפתרון?

פתרון קסם לצערי אין, אבל כן ניתן לבצע מעקב כולל אחר הקישורים שלנו.
בניית פרופיל קישורים זו העבודה "שאוכלת" הכי הרבה זמן כמקדם אתרים אבל היא שווה כל שנייה שאנו משקיעים בה

מקדם אתרים שיבנה פרופיל קישורים איכותי וחכם, וישמור עליו במעקב מתמיד (יש כלים לעשות כך) יוכל לשמור על הדירוג שלו בגוגל נקי ויציב.

  • Share/Bookmark

2 תגובות ל: "הטעויות הנפוצות ביותר בבניית פרופיל קישורים"

  • אורנית says:
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.