חשיבות ה – PR


במאמר זה, בעל ארבעה פרקים נציג בפניכם מהו PAGE RANK , ואיך לעשות אופטימיזציה ל PAGE RANK שלכם, פיסול ה-PR של האתר על ידי שימוש במבנה קישורים פנימי נכון. בחלק הראשון של המאמר נסביר מהו בכלל ה PR , איך הוא עובד ואיך הוא מופץ ומחולק, ובחלק השני של המאמר שלי אנו נתמקד בפיסול ה PR.

גוגל ו – PR (פייג' ראנק)

PR ( או PAGE RANK) הומצא על ידי לארי פייג' (משם השם פייג' רנק) . בכדי לקבוע את חשיבות העמודים בתוך מבנה האתר. באותו זמן שה-PR הומצא מנועי החיפוש היו מבוססי טקסט, תגיות מטה ועוד כמה קריטריונים, מה שהפך את המניפולציות על מנוע החיפוש לקלות נגישות ומהירות.

בזמנים מוקדמים של קידום אתרים ומנועי חיפוש , חברות קידום אתרים שכרו מהנדסי קוד בכדי להפעיל מניפולציות על מנועי החיפוש, בכדי ליצור דפים בעלי PR גבוה כרצונם.  PR נועד בכדי לזהות ולקבוע איזה דפים חשובים על גבי הרשת ואיזה לא, לכן ניצול של קוד זה היה הופך משתנים אחרים של קידום אתרים לחסרי תועלת

רלוונטיות וחשיבות

חשוב לציין ש PR של עמוד מציין את חשיבות העמוד על גבי האינטרנט ולא מהווה מדד רלוונטיות העמוד. מתי שגולש משתמש במנוע החיפוש, אלגוריתם ה PR קובע את מדד החשיבות לתוצאות, ואלגוריתם אחר קובע את מדד הרלוונטיות .

גולש מקיש את "מילת החיפוש" שלו גוגל בוחר את התוצאות שמכילות את "מילת החיפוש" של הגולש תוצאות נבחרות ממוינות על פי PR מהחשוב ביותר לפחות חשוב. התוצאות מוצגות לגולש חזרה

להזכיר: אלגוריתמים שונים אחראיים על מדד רלוונטיות. מנקודת מבט של מקדם אתרים , מילים במשקולת טקסטואלית או (עוגן), תגית TITLE ותוכן יכולים להיות אינדיקציות טובות לרלוונטיות.

איך מדד ה PR מחושב ?

דבר ראשון חשוב מאד להבדיל בין ה PR האמיתי של דף לבין ה PR שמוצג בסרגלי כלים של PR .

א. PR של סרגלי כלים (TBPR) – ניתן למעקב על ידי שימוש בסרגל הכלים של גוגל.

ב.   ה- PR שמוצג בסרגלי הכלים של גוגל הוא ישן, כמה חודשים אחורה.

ג.   המספרים שמוצגים בסרגל (TBPR) הם בין 0-10 והם מנופחים יתר על המידה, מכיוון ש PR אמיתי אינו ליניארי. לכן אם אנו רואים עמוד שה PR שלו הוא 8,  מבחינת ההיגיון הוא כפול מ PR 4 בשתיים , אך במציאות הוא כפול ממנו בכמה עשרות יותר.


PR אמיתי – זהו מספר שאנו יכולים רק לנחש, מכיוון שגוגל היא קופסה שחורה בשבילנו הנתון הזה נשמר מוסתר עמוק בגוגל

ניתן להסתכל על PR כמו גרף שעולה בצורה אחידה עד שמגיע למצב אנכי.

TBPR – מחושב באמצעות טווחי מספרים של PR אמיתי.

לדוגמא:

תדמיינו שהערך הכי גבוה של PR הוא 1,000,000.

TBPR 1 = 1-10

TBPR 2 = 10-50

TBPR 3 = 50-1000

TBPR 4 = 1,000=10,000

וכן הלאה עד שמגיעים ל –

TBPR 9 = 600,000 – 1,000,000

כמו שניתן להבחין די בקלות להגיע לטווחים של 1-2 ב TBPR הם קלים בהרבה יותר מאשר הטווחים הגבוהים 6-7, כי הערך המספרי האמיתי שלהם גבוה מאלו פי 100 יותר.

אם אי פעם שיחקתם במשחקי תפקידים כמו GUILDWARS או WORLD OF WARCRAFT אתם בטוח יודעים שהכי קל להגיע לרמות הנמוכות במשחק , וככל שמתקדמים ברמות נעשה קשה וקשה יותר להתקדם כי הדרישה הכוללת לרמה שאחרי עולה גם כן.

רמה ניקוד שנדרש בכדי לעלות רמה
01-10 500
11-20 1,000
21-30 2,500
31-40 4,000
41-50 6,000
51-60 9,000
61-70 13,000
71-80 23,000
81-90 43,000
91-100 83,000

כמו שאתם יכולים לראות בדוגמא מהמשחק אחד החביבים עליי AA – AMERICA'S ARMY .

הדרישות לרמה שאחרי עולות עם כל רמה ככל שמתקדמים.  לכן TBPR מראה לכם באופן יחסי את ה PR די באופן דומה. ב TBPR אתם תראו ששתי עמודים הם בעלי PR של 8 אבל ה PR האמיתי שלהם שונה,  הדפים בעלי ה PR האמיתי הגבוה יותר יזכו במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש.

זכרו תמיד, שסרגל כלים של PR (TBPR) מעודכן כל כמה חודשים, בזמן ש PR האמיתי מעודכן ומחודש בצורה שוטפת, ומחושב מחדש כל הזמן. מה שמשאיר את PR של הסרגל כלים יותר כמו תמונת מצב.

בחלקים הבאים:

בחלק הבא של המאמר , נעסוק בהתפתחות אלגוריתם ה PR  ואלגוריתמים נוספים, על מספר עקרונות חשובים שיש לזכור כאשר מחשבים PR . מהי הנוסחה של PR , ואיך לעצב אותו נכון.

  • Share/Bookmark

3 תגובות ל: "חשיבות ה – PR"

  • tipale says:
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.