חשיבות ה PR – פיסול נכון של PR


זה החלק השלישי של המאמר בין ארבעת החלקים העוסק ב PR ובפיסול PR. בשביל שתוכלו להבין לעומק, אנא קראו את המאמר הראשון (חשיבות ה PR) , החלק השני במאמר הראשון, מכסה נושאים כגון ההבדל בין רלוונטיות לחשיבות, איך מחשבים PR , עקרון הכלים השלובים ועוד. במאמר זה נעסוק ב PR שנובע מקישור חיצוני, העקרונות של פיסול ה PR ועוד.

ה PR אינו יכול לחרוג ממספר הדפים שיש באינטרנט.  אם קישורים מתוך דפים נספרים כל אחד כנקודה אחת וישנם 5 מיליארד דפים באינטרנט, אז סה"כ ה PR אינו יכול לחרוג מ 5 מיליארד נקודות.

מצד שני לכל דף יכולים להיות יותר מקישור אחד שמצביע אליו או יותר מ PR 1 . ואז זה משפיע בצורה רחבה על ה PR של האתר כלומר, אם יש לך 100 דפים ללא קישורים חיצוניים, משמע יש לך 100 נקודות PR שמתחלקות בין הדפים האלה. בשביל להדגיש את חשיבות דף X בשביל גוגל, יש להגדיל את מספר הקישורים לעמוד X מהעמודים האחרים באתר. מתי שאנחנו מכניסים קישורים חיצוניים למשוואה כללי המשחק משתנים לחלוטין כי זורם פנימה PR מבחוץ.

PR המתקבל מקישורים חיצוניים

הדרך העיקרית לקבל דירוג טוב היא על ידי קישורים שמגיעים מאתרים חיצוניים. ככל שיש יותר אתרים שמצביעים לאתרינו כך יותר PR זורם אל האתר ויכול להגדיל את החשיבות של עמודים אצלנו. ברגע שזורם PR מבחוץ אל תוך האתר שלנו הוא יכול לסייע בחילוק שווה של ה PR בין שאר העמודים אצלנו (רמז לחשיבות פרופיל קישורים).

רק חשוב לזכור שלא כל הקישורים שווים בערכם. בטוח שמעתם שיש מצבים שבהם 10 קישורים יכולים להיות בעלי כוח של 100 קישורים. למשל, בוא נניח שלדף X יש 100 קישורים ולדף Y יש 50 קישורים הנה דוגמא:

דפים מספר כולל של קישורים נכנסים הערך הכולל של PR מקישורים נכנסים
X 100 300
Y 50 250

השאלה שאתם בטח שואלים את עצמכם היא, למה לדף Y יש 250 נקודות PR (תזכרו הערך האמיתי של PR מחושב בערכים גבוהים בהרבה) כשיש לו רק 50 קישורים, בעוד שלדף X יש 300 נקודות PR עם מספר כפול בקישורים?

הסיבה לכך פשוטה – 50 הקישורים שפונים לדף Y יותר חזקים כל קישור שלעצמו בערכי PR מאלה שפונים לדף X. (יש לקרוא את המאמר על סוגי קישורים בכדי להבין לעומק את עיקרון החוזק של קישור חיצוני.)

איכות מול כמות

זו הסיבה העיקרית לכך שאני שומע חברות קידום אתרים מציינות שהרבה יותר טוב שיהיה לך קישור מאתר איכותי אחד מאשר עשרה קישורים מאתרים בעלי איכות נמוכה.

אם הקישור האחד הזה שווה ל 1000 נקודות PR, בעוד ש 10 הקישורים האחרים שווים רק ל 100 נקודות PR , משמע שהקישור הבודד הזה שווה בערכי PR פי 10 מהקישורים שמגיעים מאתרים פחות איכותיים, משמע הקישור הזה יהיה יותר משמעותי מבחינת הדירוג שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל. זו הסיבה העיקרית שחברות קידום אתרים מחפשות את הקישורים האיכותיים מאתרים או דפים בעלי PR גבוה.

הערה: אם אתם תוהים איך יכול להיות שערך ה PR חורג מ 10 , אתם חייבים להבין שהPR שמופיע בסרגל הכלים של גוגל אינו אמיתי. PR אמיתי מחושב על ידי סדרות ארוכות של ערכים מספריים, סרגל הכלים מראה סה"כ טווח, ולא את ה PR האמיתי.

אז אמרנו שיש בידינו את דף X שיש לו 100 קישורים נכנסים ו-300 נקודות PR, ויש את דף Y שיש לו 50 קישורים נכנסים ו-250 נקודות PR. בוא נפשט את זה עוד יותר, בוא נניח שיש 10 דפים בכולל לאתרכם, ודפים X וY הם היחידים שיש אליהם קישורים נכנסים (מאתרים חיצוניים). זה ייתן לנו סה"כ 10 דפים ואת הערכים הבאים.

סה"כ דפים הערך הכולל של נקודות ה PR
8 דפים ללא קישורים נכנסים 1 לכל דף כלומר 8
דף X 300
דף Y 250

כמו שאתם בטוח יכולים לראות, דף X ודף Y הרבה יותר חזקים במובנים של PR מאשר 8 הדפים האחרים. אתם יכולים להשתמש בכוח שלהם לעזור לדפים האחרים לקבל PR גבוה יותר.  אני אסביר בהרחבה איך ניתן לעשות זאת בחלק הרביעי של המאמר שיעלה בשבוע הבא.

  • Share/Bookmark

5 תגובות ל: "חשיבות ה PR – פיסול נכון של PR"

  • שחר says:
  • שירלי says:
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.