חשיבות ה PR – פיסול ה PR וסרגלי ניווט


סרגל ניווט ראשי הן כלי יעיל שמאפשר לגולש למצוא את כל הדפים באתר. בדרך כלל זה הכלי היעיל ביותר לגלישה באתר עצמו, סרגלי ניווט מכילים בתוכם קישורים לדפים החשובים באתר.

אותם סרגלים יכולים להיות מאוזנים או אנכיים תלוי באתר. לפעמים מכניסים את קישורי סרגל הניווט פעמיים, פעם אחת בסרגל ופעם אחת בפוטר בכדי להציג מגוון קישורים עשיר יותר בדף, לעת עתה נתעלם מהפוטר. הכנסת קישורי מפתח אל סרגל הניווט הינו דבר חשוב ביותר, מכיוון שהסרגל נמצא בכל דף ודף על גבי האתר, זה אחד מעקרונות הבסיס באסטרטגית פיסול ה PR של דפים באתר.

סרגל ניווט משני

סרגל הניווט המשני מופיע רק בחלקים מסוימים באתר. לדוגמא:

סרגל ניווט ראשי: כלבים | דובים | חתולים | דגים | ציפורים (שימו לב שאנחנו נמצאים על קטגורית חתול כרגע)

סרגל ניווט משני :

  • חתול כחול
  • חתול צמרירי
  • חתול אדום
  • חתול עצבני

סרגל הניווט המשני בדרך כלל נמצא בכדי לעזור לנו לגלוש לתוך תתי קטגוריות. ומשתנה בהתאם לקטגוריה שבה אנחנו נמצאים קישורים בסרגל הניווט המשני פחות חשובים מאלה שבסרגל הניווט הראשי אך עדיין משרתים תפקיד מאד חשוב כאשר אנו מעוניינים לחזק ביטויים מעט ארוכים יותר.

פיסול PR של דפים ספציפיים

בואו נחזור דקה אחורה מאיפה שעזבנו. יש לנו דף X עם 100 קישורים נכנסים ו-300 נקודות PR, ויש לנו את דף Y עם 50 קישורים נכנסים ו-250 נקודות PR ועוד 8 דפים עם PR 1 בכל דף כברירית מחדל.

בעזרת שימוש בסרגל ניווט ראשי, כך נראה החילוק של הנקודות (לא נשתמש כרגע בסרגל ניווט משני)

דף X

300 \ 9 = 33.3 PR שזרם לכל דף

דף Y

250 \ 9 = 27.7 שזרם לכל דף

דפים אחרים (מתוך ה-8 שללא קישורים, מתייחס לדף בודד)

1\9 = 0.1 PR שזורם לכל דף

אז ככה יראה חילוק הנקודות ה PR באתרינו:

דפים סה"כ נקודות ה PR מקישורים נכנסים סה"כ PR שזורם לכל הדפים מדף X סה"כ PR שזורם לכל הדפים מדף Y 8 הדפים האחרים כוח הPR הכולל שזורם לדף
דף X 300 לא יכול להעביר ערכי PR לעצמו 27.7 0.8 328.5
דף Y 250 33.3 לא יכול להעביר ערכי PR לעצמו 0.8 284.1
8 הדפים הנותרים 0 33.3 27.7 0.7 61.7

כמו שאתם יכולים לראות בטבלה, הדף הכי חזק במובנים של PR יצא דף X זאת מכיוון שמעבר לניקוד ה PR האישי שלו הוא מקבל גם PR מהדפים האחרים ביניהם דף Y.

נראה ש-8 הדפים האחרים שללא קישורים מקבלים את אותו ניקוד PR, איך אנחנו יכולים להדגיש דף מסוים מבין אותם דפים בכדי שיגיע לדירוג טוב בתוצאות החיפוש?

מה שמביא אותי לשתי הנושאים הבאים שלי.

הוסיפו עוד קישורים פנימיים לדפים חשובים

בדוגמא למעלה כל דף קישר לדף אחר, כלומר 8 הדפים הנותרים קיבלו ניקוד PR של 61.7 . בעולם האמיתי, זה לא המקרה. נדיר ביותר להיתקל בכך שכל הדפים מקשרים לכל שאר הדפים. משמע ניקוד ה PR הסופי לכל עמוד אינו שווה ערך לעמוד אחר באתר. בואו ניקח עוד דוגמא בשביל להדגים איך ניתן להדגיש חשיבות של דף ספציפי. ניתן שם ל8 הדפים שלנו 1X, 2X, 3X, 4X, 5X, 6X, 7X ו-8X.

אז עכשיו יש בידינו דף X, דף Y ו- 1X, 2X, 3X, 4X, 5X, 6X, 7X, 8X.

לדפים X ו-Y יש כבר ניקוד PR גבוה של 300 ושל 250 , אז  הדפים האלה ידורגו טוב בתוצאות החיפוש. בדוגמא הזו נתמקד בדפי ה-X החלשים.

בואו נניח שכל הדפים האלה מקושרים בצורה יותר רנדומאלית, בקירוב למצב כמו שהוא במציאות. נעשה זאת כך:

2X מקשר ל: דף X, דף Y, X4 ו-X6

7X משקר ל: X4, X5 , דף Y ו-8X

דףY מקשר ל: 3X, 1X, דף X ו-X6

עכשיו תבנית הקישורים שלנו יותר רנדומאלית. אז איך למעשה אנחנו יכולים להדגיש דף ספציפי בכדי שיבלוט מעל האחרים? הפנו יותר קישורים לדף זה. אז לדוגמא אם דף 5X הוא זה שאנחנו מעוניינים להדגיש, עלינו להפנות אליו את כל הקישורים מהדפים האחרים. במילים אחרות תתחילו להפנות קישורים מבחוץ ומבפנים לדף זה. הקישורים שיחשבו חזקים יותר יהיו אלה שמגיעים ממקורות בעלי PR גבוה, במקרה שלנו דפי X וY וגם דפי X החלשים יתנו מעט כוח למשוואה.

בניית פרופיל קישורים

עקרון הפחת עובד בצורה פשוטה , ככל שיש לך פחות דפים אליהם אתה מקשר ככה אותם דפים יקבלו יותר PR מהדף שמקשר אליהם. משמע אם יש לי דף A ויש לו PR 100 , והוא מקשר ל D,E,G,F אז כל אחד מדפים אלה יקבל PR של 25 (100\4) . אם נוציא את D, E מהמשוואה כלומר ישנם פחות דפים שמקבלים PR אבל אותה כמות PR שמחולקת. משמע דפים G, F יקבלו כל אחד 50 PR (100\2)

שימוש בתגיות NOFOLLOW במבנה פרופיל קישורים

NOFOLLOW  , אמנם תגית זו הומצאה בכדי להלחם  בספאם של בלוגים, הוא גם משמש בפיסול PR.

כך נראית תגית NOFOLLOW :

<a href=" http://www.site.com" rel="nofollow">link</a>

מתי שהעכביש של גוגל נתקל בתגית NOFLLOW הוא לא ממשיך פנימה לתוך הקישור ופשוט מוריד אותו מהאינדקס. (מתעלם מהקישור) בשביל הגולש הפשוט הקישור נראה 100% זהה לקישורים אחרים אבל גוגל מתעלם ממנו.

חברות קידום אתרים שונות משתמשות בתגית זו בכדי להוריד קישורים שחייבים להישאר שם בשביל הגולשים דוגמא: (צור קשר, תקנון, אודות, תנאי שימוש וכו'), אבל מיותרות שזה מגיע לעכביש של גוגל או מנועי חיפוש אחרים. דפים כאלה שהם חסרי ערך בשביל גוגל ומנועי החיפוש גורמים ל – זליגת PR ולכן מקדמי אתרים חוסמים אותם בתגית NOFOLLOW.

הערה חשובה: שימו לב שהחישובים למעלה הם סה"כ דוגמא מופשטת בצורה קיצונית מתהליך חישוב ה PR האמיתי. תהליך חישוב ה PR האמיתי הוא תהליך הרבה יותר מורכב, ומשתמש במאות חישובים אינטרוואלים והמרות ערכים.

בשביל לקבל עוד מידע בבקשה תחפשו "page rank calculations" ו – "page rank iterative " .

  • Share/Bookmark
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.