קידום אתרים – אמינות מידע


קידום אתרים הינו תחום שדורש מאיתנו יצירתיות וניסיון בכדי להצליח. גוגל מבחינת העולם, קופסא שחורה, אנחנו מבצעים פעולה היא עוברת בקופסה השחורה ויוצא לנו פלט.

אין לנו איך לשלוט על התוצאות אלא על פי הניסיון האישי שלנו או של אחרים. כאשר מדובר באתרים של לקוחות המשלמים לנו סכומים בלתי מבוטלים אין לנו את הפנאי או היכולת לבצע ניסויים שכאלה על אתריהם. עם זאת עלינו לבצע ולאשש את הממצאים של אחרים ושל רעיונות שלנו על ידי ניסויים שלנו, פנימיים על אתרים המיועדים לכך.

יציבות אל מול תוצאות

במידה ואני עובד בחברה גדולה עם ניסיון של שנים, יש דרכי פעולה מסוימות לבצע קידום אתרים, אפשר לומר שהיצירתיות נפגעת בצורה חדה מאד ויש מערכת עקרונות לעבוד לפיה. כמובן ככל שחברה גודלת כך יש צורך למסד את דרך הקידום. מקדם האתרים הופך למנהל לקוחות ויש פעולות שעליו לבצע אצל כל לקוח.

הלקוח מרוויח יציבות , אך מפסיד תוצאות. עקרון חשוב בקידום אתרים שהולך לאיבוד כאשר ממסדים את שיטת הקידום היא "החשיבה מחוץ לקופסה" . בתחומים תחרותיים דווקא לעשות כמו כל השאר מניב תוצאות הפוכות, השימוש ביצירתיות והדימיון בתהליך העבודה יכול להוות פריצת דרך מבחינת תוצאות. אך עובד שיש לו 80 תיקי לקוחות , לא יכול להרשות לעצמו להשקיע מעבר לפעולות שניתנו לו על כל לקוח.

יצירתיות זה שם המשחק

נחזור לעקרון היציבות , למה למעשה הלקוח מרוויח יציבות מהחברה, ובכן החברה היא בעלת ניסיון של שנים, ומאות לקוחות , משמע כל הניסויים של קידום אתרים מבחינת ניסוי וטעייה לקבלת תוצאות, נעשו כבר. והלקוח מקבל חברה בעלת ידע אמין. אמינות הידע היא מה שמקנה לחברה את היכולת לקדם אתרים על פי שיטות שיניבו תוצאות , בסבירות גבוהה. (שוב אין וודאות כי איננו באמת יודעים על גוגל את הכל) .

כל עוד רב נסתר על הגלוי, לא נוכל לדעת בוודאות דבר על קידום אתרים, כן נוכל לקבל אינדקציה משמעותית על פעולות שאנו עושים והתוצאות שלהן. ובכן, נניח שאינני חברה גדולה , אלא חברה קטנה ומתחילה, יהיה עליי להסתמך על המידע שהחברות הגדולות או המומחים בשוק נותנים לי. איך אני אדע אם המידע הזה אמין או לא?

מדדים לאמינות מידע בקידום אתרים.

שאנחנו ניגשים לקרוא מאמרים על קידום אתרים עלינו לקחת בחשבון כמה גורמים שיכולים לסייע לנו להבדיל בין מידע איכותי לבין מידע שגוי או מטעה שמבוסס על הנחות שגויות.ההבדל הזה יכול להיות מהותי מאד ללקוחות שלנו , ישנן הנחות בסיס שגויות שהן בגדר אמונה רווחת בתחום ויכולה להוות מוקש אמיתי בדרך לקידום איכותי.

איכות האתר בו נמצא המאמר

עלינו דבר ראשון לראות מיהו הבית למאמר, היכן המאמר הזה נמצא. האם האתר שאני נמצא בו אתר מסחרי או אינפורמטיבי? ישנם אתרים מסחריים שמטרתם לשווק את עצמם דרך המאמרים, והמאמר עצמו יהווה יותר מסמך שיווקי של שיטת הקידום האישית של החברה מאשר מסמך אינפורמטיבי. אתרים של חברות קידום אתרים, מהוות מקום יעיל למציאת מידע אמין על קידום אתרים. עלינו לבחון כמה המידע הזה יעיל בשביל לעשות כן עלינו לראות מי הם המקורות למידע הזה. האם זה וידאו של מאט קאטס ? האם מדובר שם על כלים שאני עובד איתם ? האם יש אינפורמציה על פרמטרים בקידום שלא ידעתי עליהם (sitelinks, breadcumbs וכו' )

אינפורמטיבי או קידום אתרים

מדד שני להסתכלות , האם המסמך כתוב בצורה אינפורמטיבית נטו או כמסמך קידומי. יש ברשת שפע מאמרים בכל תחום אפשרי שמהווים מסמכים לקידום מילת מפתח, קידום אתרים זה אחד מהביטויים עם הכי הרבה תוכן "קידומי" נטו. איך נוכל לזהות זאת.

* המאמר מכיל את מילת המפתח בצפיפות מעט גבוהה מידיי לעין

* שימוש בביטויי מפתח נרדפים לביטוי הראשי

* המאמר אינו אינפורמטיבי אלא שיווקי מסביר (מהו תחום קידום האתרים, איך התפתח התחום וכו' )

מאמר כזה הוא מסמך שנועד לקדם מילת מפתח, ולא לתת לכם אינפורמציה אמיתית על קידום אתרים.

מקורות מידע

במאמר שאתם קוראים האם מצויינים שמות ? במידה וכן תריצו את השם בגוגל תראו על מה מדובר , האם זה מאט קאטס ? או שמות ישראליים כמו פבל ישראלסקי, סתיו זילברשטיין או ג'קי סויקיס ? במידה וכן גוגל יכול לספק לכם מידע עליהם. במידה והם מקור הידע על המאמר מה טוב , במידה והם מיוחסים למאמר גם טוב, יכול לספק אינדיקציה לגבי אמינות המידע.

עקוב אחר פירורי הלחם

בהמשך לטיפ הקודם , במידה וזיהינו מקור מידע אמין על פי שם שמופיע במאמר ,  ג'קי סויקיס , פבל ישראלסקי , סתיו זילברשטיין וכו' , אתם יכולים לסיים לקרוא את המאמר , ולגשת לגוגל לחפש את השמות האלה. במידה ובאמת נתקלתם במידע אמין, עקבו אחר פירורי הלחם ועברו לראות מה אותו גורם כתב. ע"י מעקב אחר פירורי הלחם ניתן לראות מאמרים איכותיים .

חדשות קידום אתרים – סתיו זילברשטיין

הבלוג של פבל- פבל ישראלסקי

טיפים לקידום אתרים – ג'קי סויקיס

חדשנות המידע

האם המידע במאמר חדשני ותואם את ההתרחשויות של היום בתחום?

הרבה מאד מאמרים אינפורמטיביים מדברים על ההתרחשויות האחרונות בתחום, אם זה על גוגל חיפוש בזמן אמת , או על רשתות חברתיות. עלינו להבחין האם המאמר עכשווי , ככל שהמאמר עכשווי ייתכן שהתוכן שלו איכותי. (כמובן בשילוב עם המדדים האחרים) .

האם המאמר מדבר על כלים לקידום אתרים שאולי איני מכיר,  או שאני מכיר אבל מחדש לי עליהם . בתחום הזה תמיד יש מה ללמוד גם על מה שאנו מכירים ויודעים. האם המאמר מחדש לנו דבר מה על התחום ועל כלים שאנו משתמשים בהם או מכירים?

במידה ומצאתי מאמר שמחדש לי, יש לבדוק את המקורות שלו. האם זו חברהמ סחרית המשווקת את הכלי, או חברה שמסקרת אותו אובייקטיבית במידה ואנחנו מכירים את הכלי זה יהיה קל יותר, במידה ולא יש לבדוק את הדברים לעומק.

ניסיון אבן יסוד בקידום אתרים

ניסיון תמיד יהווה אוטוריטה בתחום הזה, בשוק קיימים כרגע כמה מומחים מבחינת וותק, שכל אחד מהם מציע לנו מגוון מידע ומאמרים בנושא קידום אתרים. אם זה למתחילים , מתעניינים או וותיקים כאחד. לאתרים הגדולים יש גם פורומים שניתן לנהל בהם דיונים ערים או לדבר עם מקדמי אתרים אחרים.

אמנם ניסיון אינו מהווה אסמכתא , כי חברות גדולות לא ששות לחשוף את המידע לקהל המתחרים. אך למקדם המתחיל , ישנו הרבה מידע יעיל שניתן לדלות מחברות אלה.

אתר נקי מאינטרס

מקור המידע הכי אמין לטעני ודעתי האישית , יהיה מקור מידע נקי מאינטרס. כאשר המידע נקי מאינטרס הוא יהיה בעל מדד האמינות הגבוהה ביותר. אחד האתרים שאני ממליץ עליהם, נטוורקינג – קידום אתרים שעובד. הוא אתר אינפורמטיבי נקי מאינטרס שמסקר את החברות הגדולות והאמינות בתחום. באתר הזה ניתן למצוא אינפורמציה יעילה מאד למקדמים מתחילים , מאמרים מאד איכותיים על כלים לשימוש בקידום אתרים. סיקור די נרחב של כל חברות קידום האתרים המשמעותיות בארץ בתחום. וכמובן אמינות מידע.

אתר שני נקי מאינטרס שכדי לבדוק הוא הבלוג של פבל ישראלסקי (כמו שניתן בקישור למעלה) . בלוג זה הוא אחד הבלוגים האיכותיים ביותר מבחינת מידע איכותי ואמין, המידע שפבל מציג הינו סקירה יסודית של עקרונות שונים בקידום אתרים. אתר אובייקטיבי ומעמיק אשר מספק מידע אמין שמתעדכן כמעט בכל שבוע. בעל קהילה ערה של מקדמים שמגיבים בבלוג ללא הרף, ומהווה אחד ממקורות המידע האמינים והאיכותיים ביותר בכל הנוגע לקידום אתרים.

לסיכום של דברים , מדד האמינות למידע מורכב מכמה פרמטרים חשובים. שום דבר לא ימנע מאיתנו את הצורך להשתמש בשכל הישר בכדי להבדיל מהו מידע אמין ומהו מסמך שיווקי, אתרים נקיים מאינטרס וחברות מסחריות בעלות ניסיון מהוות מקורות מידע אמינים שיש לבדוק.

מי אתם חושבים שמהווה מקור מידע אמין לקידום אתרים ?

  • Share/Bookmark

תגובה אחת "קידום אתרים – אמינות מידע"

  • paul says:
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.