ריקוד גוגל – קידום קונבציונלי כנגד קידום שחור (black hat)


כידוע לנו , קידום אתרים הינו תחום שתלוי במאות משתנים, וביצוע פעולות על פי אותם פרמטרים מעלה את הסבירות לראות תוצאות יעילות במנועי החיפוש בטווח זמן יחסית קצר (6-10 חודשים) מתחילת קידום האתר.ישנן מספר בעיות בקידום אתרים שמקדמי אתרים אינם יכולים להביס או להתגבר עליהן, הגורמים שמחוץ לשליטתו כגון תחרות האלגוריתמים של מנוע החיפוש ותקופתיות של ביטויים (כמו חגים , חופשות , עונות וכו')

כל פרמטרים אלו מביאים את מקדם האתרים למצב שבו הוא אינו יכול להבטיח תוצאה ממשית וקונקרטית לבעל האתר, ויכול רק להבטיח עבודה.

תוצאות בגוגל – בשביל טנגו צריכים שניים

ישנם מספר משתנים שאנו לא יכולים לשלוט עליהם ונותר לנו רק לפעול לפיהם בכדי לקדם את האתר שלנו ולהניב תוצאות במנוע החיפוש, אחד הבעיות הקשות היא העובדה שגוגל הינה קופסא שחורה לעיני העולם החיצון ואנו יכולים לראות תוצאות רק לאחר פעולה. אי וודאות זו מהווה המכשול העיקרי בקידום אתרים. ויש להתבסס על מידע קודם או לערוך ניסויים על אתרי החברה אשר אינם מסחריים, ניסויים אשר מכלים זמן ומשאבים רבים, אמנם שיטה זו יעילה ואנו יכולים לראות אילו תוצאות נניב כאשר נבצע את אותם פעולות על אתרי החברה, אך המשתנים הנכללים בקידום אתרים כה רבים שרק כאשר נבצע את הפעולות על האתר עצמו נוכל לדעת מה יהיו התוצאות.

קידום אתרים – מחוץ לשליטה

התחרות בביטויי המפתח אותם אנו מקדמים, האלגוריתמים של מנוע החיפוש, והתקופתיות של ביטויים מהווים גם הם שלושה גורמים עיקריים שלא ניתנים לשליטה על ידינו, משמע משפיעים על תוצאות החיפוש ללא שליטה שלנו.  מצב כמו זה דורש מחברות קידום אתרים להשאר עם האצבע על הדופק 365 יום בשנה, בכדי להשאר מעודכנים בשינויים התכופים שמתרחשים בזירה התחרותית בה הם מקדמים.

ולהשאר מעודכנים אל מול השינויים שמנוע החיפוש מציב למקדם האתרים במטרה לשפר ולייעל את מהירות הצגת התוצאות והרלוונטיות שלהן. המשמעות העיקרית היא שכל אתר צריך להשאר דינמי בהתאם לתחום ולדרישות המנוע.

גוגל – האח הגדול של מנועי החיפוש

גוגל כמנוע חיפוש קובע סטנדרט בארץ לכל מה שנוגע לחיפוש על גבי הרשת, מנוע החיפוש זה הוכיח את עצמו מעל לצל של ספק כהמנוע היעיל , המהיר והרלוונטי ביותר בכל ביטוי שאנו צריכים למצוא. במלחמה של גוגל בספאם, כפילות תוכן ומניפולציות שניתן לבצע על המנוע, צוות הפיתוח של גוגל מעלה אחת לכמה זמן עדכון , או אלגוריתם חדש למנוע החיפוש אשר מוטמע בצורה יסודית בכל מרכזי המידע של גוגל ברחבי העולם אט אט.

תוצאה ישירה אחת של הטמעת האלגוריתמים החדשים האלה היא שינוי מהותי בתוצאות החיפוש ומה שנקרא בהגה המקצועית של מקדמי האתרים "ריקוד גוגל" , מאז הטמעת ביג דאדי, וקפאין , לא נעשה שינוי משמעותי במנוע החיפוש, אך ניתן לראות בימים האחרונים ריקודי גוגל מהותיים מאד, עד כדי הבדלים מאד גדולים בתוצאות החיפוש בין מרכזי המידע.

יש סברה שהדבר קשור ישירות להצהרה של מאט קאטס לפני כמה שבועות על הטמעת אלגוריתם חדש שנועד לחסל את ספאם הקישורים שחוות קישורים ואתרי ספאם אחרים מבצעים על גבי האינטרנט, מה שכנראה גורם למנוע החיפוש לשנות את כל משקלי הקישורים השונים ולהזיז תוצאות. מי שמקדם בצורה קונבנציונלית ואינו משתמש בטקטיקות פסולות כמו CLOAKING, וספאם קישורים אינו צריך להיות מודאג. לעומת זאת מי שהשתמש בטקטיקות אלה צפויות לו נפילות קשות בדירוגי האתר בגוגל.

ייעול מנועי החיפוש – רשע וטוב לו צדיק ורע לו (לא בגוגל)

גוגל מנהל מלחמת חורמה מהרגע שהוקם מול מקדמי אתרים בשיטות מפוקפקות (Black Hat), קשה לקרוא לטקטיקות אלה קידום אתרים , אלא יותר עושי מניפולציות שונות על מנוע החיפוש במטרה ליצור אשלייה של קידום אתר שאינו רלוונטי לראש התוצאות. קידום השיטות אלה פוגע במנוע החיפוש, פוגע בגולשים ופוגע בבעלי האתר עצמם. הדבר גורר ענישה חמורה מצד גוגל ואף הסרה טוטאלית של אתרים מהרשת.

הטמעתם ופיתוחם של אלגוריתמים חדשים מצד גוגל היא קריטית להשיפור וייעול מנוע החיפוש, עברו שנים רבות מאז שגוגל היה מבוסס טקסטואלית בלבד, והיום מסוגל לבצע ניתוחי מידע מעמיקים בצורה יסידית עד כדי תרגום תמונה למידע לגולש. במהירויות שהן בילתי נתפסות.

קידום אתרים קונבנציונלי VS קידום אתרים black hat

ובכן במידה וגוגל מנהלים מלחמת חורמה כנגד אותם ספמארים ומקדמים שיטות שחורות , הרי שהדבר הבלתי נמנע לקרות הוא שאותם אתרים נעלמים מגוגל לחלוטין כתוצאה מענישה על המניפולציות שבוצעו לטובת אותם דומיינים. לכן מי שמקדם בצורה אורגנית איכותית המבוססת על תוכן בשביל הגולש, ועם ממשק שעבר אופטימיזציה ופתוח ונגיש למנוע החיפוש בצורה שקופה, אין מה לדאוג מהשינויים השונים שמציב מנוע החיפוש בשביל מקדמי האתרים ויכול להיות רגוע שהאתר שלו אינו יפגע, כמו בכל כלל ישנו יוצא מן הכלל וישנם אתרים שסובלים מפגיעה בדירוגים כתוצאה מההטמעות של האלגוריתמים השונים.

שיטות קידום מניפולטיביות משורשן פסולות כי הן פגועות למעשה במנוע החיפוש עצמו והופכות אותו לפחות רלוונטי, במידה והדבר יקרה הגולשים יפנו למנוע חיפוש אחר וכך בעל האתר שביצע את אותה מניפולציה למעשה פגע בעצמו בסופו של דבר והביא לכך שלא מחפשים באותו מנוע שאיתו מצא את הפירצה.

גוגל אף מעודדת לדווח על גופים המבצעים קידום בשיטות כמו אלו, במטרה להפחית את הנזק שנעשה למנוע החיפוש כתוצאה משיטות קידום אתרים אלו. ניתן להבחין על ציר זמן את ההיעלמות של אותם גורמים והצורך ביצירה של שיטות מתוחכמות יותר לנצל פירצות במנוע החיפוש, עד כדי דיוק של לייזר על הדקויות הקטנות והשינויים השונים שמנוע החיפוש מצב בפנינו.

השקעת משאבים כה רבים רק בכדי לנצל פירצה שאחרי כמה זמן תנוטר ותתוקן מהווה ביזבוז זמן מוחלט , קידום אתרים קונבנציונלי מוכיח את עצמו הן מבחינת תוצאות , והן מבחינת היעילות. משרת את הגולש , בעל האתר ומנוע החיפוש כאחד ועוזר לשפר את פני האינטרנט.

  • Share/Bookmark

9 תגובות ל: "ריקוד גוגל – קידום קונבציונלי כנגד קידום שחור (black hat)"

  • שחר says:
  • Pjs says:
  • גלעד says:
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.