לעצור את הספאם – עכשיו גם בחמש שפות נוספות


בתחילת חודש מאי מאט קאטס הציג בבלוג שלו פוסט רישמי על ניסויים שונים באיתור ספאם גם בחמישה שפות נוספות למעט אנגלית אינדונזית, תאילנדית, צכ'וסלובקית, ופרסי, פעולה זו היא קריטית וחשובה ומראה לנו שלמעשה גוגל מטמיעים את המלחמה בספאם לא רק ב -  mother land   ארה"ב, אלא בכל רחבי העולם תהליך זה מעיד על גלובליזציה של ממש בנושא המלחמה בספאם ולא ריכוז משאבים על מדינה אחת. אצלנו בישראל,  גוגל מצהירים שבשנת 2009  בלבד הטמיעו 540 פרמטרים חדשים באלגוריתם החיפוש אשר נועדו לחסל ספאם.

כבר מאותו הרגע בתחילת אפריל התחילו ריקודי גוגל רציניים שממשיכים עד היום הזה, אתרים שכיכבו בתוצאות הראשונות נעלמו ואתרים שהיו בדפים 5-6 קפצו להם לשלושת העמודים הראשונים. כמובן שכל הריקודים האלו אינם יציבים, ולדעתי גוגל שואפים לעדכן את המידע שלהם כמה שיותר ב-LIVE.

עידן חדש – סוף ספאם – יצירת אחידות בשביל אינטרנט טוב יותר

אנו נגיע לעידן שבו גוגל מעדכנים את המידע בשניות ובצורה חיה, כך שתמיד התוצאות ירקדו בתחומים מסויימים. הפעולות שגוגל ביצעו בשנת 2009 ובתחילת 2010 מסמנות עידן שקרב ובא. עידן ללא ספאם קישורים ודחיסות מילות מפתח. החכמה היא להשאר מעודכנים, וליישם קידום אתרים לפי החזון שגוגל שמו לעצמם.

החזון של גוגל – חופש המידע – DON'T BE EVIL

גוגל פתחו בחזון אמיתי של שירות טוב, תוצאות רלוונטיות ומידע רלוונטי ואמיתי לגולש, ככל שיש יותר אתרי לווין (אתרים תומכים), בלוגים קיקיוניים וחברות שכותבות תוכן שאינו איכותי. אנו מזהמים את האינטרנט וגוגל צריכים להלחם בכך, ככל שאנו נפיץ יותר חומר ספאמי, כך גוגל יאלצו להדק את הטבעת, והמרווח לטעויות ייעשה קטן יותר.

ספאם ותוכן לא איכותי – יורים לעצמנו ברגל

בני האדם בעולמם הוירטואלי כמו בעולם האמיתי, לוקחים את כל הזוהמה ונפט והשופכין ושופכים אותו לאוקיינוס הגדול במחשבה שזה לא יזיק, אך הפעולות האלה עושות נזק בל ישוער לרמת תחום קידום האתרים בארץ ובעולם ולאוקיינוס עצמו. ככל שאנו נזהם את האינטרנט , כך עולה הסיכוי שמנועי החיפוש יעלו תוכן שאינו רלוונטי בתוצאות הראשונות.

במידה ודבר כזה קורה מנוע החיפוש נפגע ואינו איכותי יותר, הגולש יבחין בכך ויפסיק להשתמש במנוע החיפוש הזה, ויעבור לאחר. שאנו יוצרים תוכן שאינו איכותי ופועלים לקדמו, אנו פוגעים ישירות בעצמנו ובמנוע החיפוש שמספק לנו עבודה. מה שניתן לעשות הוא ליצור תוכן איכותי, וליצור שיתופי פעולה איכותיים המבוססים על אותו תוכן, במידה ונחליף מאמרים איכותיים בלבד. או לסירוגין ניצור אתרי לוויין איכותיים, ולא למטרות קידום. אנו יכולים ליצור שינוי אמיתי, אם אנו נעמיד את הסטנדרט החדש. חברות קידום אתרים יאלצו לעקוב.

תוכן איכותי מבוסס ומושרש על עקרון הערך המוסף לגולש, מעל לכל הפרמטרים לאיכותו של תוכן ביחס לעולם קידום האתרים, הגולש או הקורא הוא מעל לכל, ליצור תוכן איכותי המעניק לגולש ערך מוסף אמיתי. אם זה מדריל המעניק כלים ממשיים, או מאמר המעניק המעביר רעיון חשוב. או אפילו סקירה עדכנית של כלים שעלינו להשתמש.

כל תוכן שיהיה בכל תחום, חייב להיות איכותי ובשביל הגולש בלבד, אין זה משנה מה הביטוי שאנו מקדמים, מה אנו צריכים לעשות ובשביל מי התוכן. הגולש או הקורא צריך להיות בראש סדר העדיפויות בכתיבה של כל מדריך, מאמר או כתבה חדשותית. בסופו של דבר אנו כותבים בשביל הקורא שלנו ולא בשביל הביטוי או מנוע החיפוש.

שיתוף מידע – יצירת סטדנרט עבודה חדש

הבעיה העיקרית ברמת העבודה בארץ, היא לא רק העובדה שגוגל אינה מטמיעה את כל האלגוריתמים שכבר פועלים בחו"ל פה ברשת הישראלית, אלא שחברות קידום האתרים בארץ מנצלות פירצות כאלו ואחרות במנוע בכדי לקדם את הלקוחות שלהם בביטויים מסויימים, על ידי יצירת תוכן שאינו איכותי, ספאם קישורים, דחיסות מילות מפתח, ועמודי לוויין שנועדו במטרתם לקדם עמודים אחרים.

התוכן בעמודים או אתרים אלו אינו מעניק לגולש כלום, וקיימים באינטרנט אך ורק בשביל מנוע החיפוש, עמודים כאלה יעילים ככל שיהיו כרגע, פוגעים ברמה של האתרים בארץ, פוגעים במנועי החיפוש ויותר מכל אינם מעניקים לגולש או הקורא כלום. בשורה התחתונה עמודים אלה הם ספאם. ישנם אף עמודי ספאם כאלה שכמעט בילתי ניתנים לקריאה, גוגל בסופו של דבר נלחמת מלחמת חורמה בספאמרים כאלו, ואתרים אלו או שיענשו, או שכוח הקישור מהם יהיה זניח או שפשוט יעלמו מהאינדקוס והדירוג של מנוע החיפוש.

על ידי שיתוף מידע חיוני ועדכני עם הקולגות שלנו בתחום, אנו יכולים ליצור קרקע חדשה ולהרים את רף האיכות של המידע שנע על גבי הרשת, מה שיהפוך את אותם אתרים קיקיוניים לפחות רלוונטיים, בסופו של יום גוגל מעוניין לדרג את מה שרלוונטי ביותר. ואנו יכולים להיות חלק מכך, חלק מהתוכן האיכותי והאמיתי על גבי הרשת, וליצור לאחרים את ההזדמנות לעשות כן.

גוגל נלחמים בספאם – הגיע הזמן להחליף צד

כאשר גוגל מנהלים מלחמה יסודית בספאמרים ובספאם בכלל, הגיע הזמן לשקול להחליף צד, אם יש בידיכם אתרים שהתוכן שלהם אינו איכותי, שפרו אותו. או תסגרו אותו, אם יש בידיכם אתר שאינו בשביל הגולש אלא בשביל מנוע החיפוש שפרו אותו, הפכו אותו לבעל ערך מוסף אמיתי לגולש. בסופו של דבר העבודה שלנו היא ללכת יד ביד עם החזון של גוגל וליצור אינטרנט טוב יותר ונקי יותר.

כתיבת תוכן איכותי – שיתוף מידע איכותי – אפשר לכפר על המעשים שלנו

עדיין לא מאוחר מידיי לחזור על עקבותינו ולתקן את האתרים, עמודי לוויין, בלוגים שאינם איכותיים. לכתוב מעט תוכן איכותי, ואמיתי על הנושא אותו אנו מקדמים, להעניק לגולש מעט מקורות מידע רלוונטיים אחרים, להעניק לגולש ערך מוסף אמיתי מהכתוב, שיד להפיק ממנו את המיטב בעצמו אחרי כן.

לא מאוחר מידיי להשתנות, ולשנות את פני האינטרנט לטובה. זה תלוי בנו.

קורס קידום אתרים – מחנכים את דור העתיד

ישנם אינספור קורסים לקידום אתרים, קורס קידום אתרים הינו קרש קפיצה לשינוי אמיתי על גבי האינטרנט, אם נחנך את הקולגות העתידיות שלנו לסטנדרט עבודה גבוה ואיכותי, אנו יכולים למנוע את התפשטות התופעה של קידום בטקטיקות פסולות , והקמת אתרים שאינם בשביל הגולש, בסופו של דבר גוגל קיימת בגלל הגולש ובשביל הגולש, כך גם האתרים שלנו .

דוראן שירותי אינטרנט וחברת סאו סימפל שמעבירים קורס קידום אתרים במכללת ג'ון ברייס בתל אביב , מעבירים את הקורס תוך שמירה על עקרון חשוב זה, של קידום בשיטות קונבנציונליות בלבד, מניעת הספאם על גבי האינטרנט חשובה לכולנו, בכדי לקבל תוצאות רלוונטיות ואמיתיות ובשביל לא לירוק לבאר ממנה אנו שותים.

מעוניינים להצטרף אליי ? לשנות את האינטרנט לטובה?

  • Share/Bookmark

תגובה אחת "לעצור את הספאם – עכשיו גם בחמש שפות נוספות"

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.