עדכון של גוגל – אלגוריתם חדש – מיידיי ( MayDay )


הנה הגיע היום שבו הביטויים זנב ארוך איבדו מהכוח המשמעותי שלהם KISS THE ROI GOODBYE , עדכון חדש שגוגל השיקו על אלגוריתם החיפוש קיצץ משמעותית את תנועת הגולשים דרך ביטויי זנב ארוך הרשו לי להציג את מיידיי (mayday), עדכון זה יצא במטרה לשפר את הדירוגים בביטויי זנב ארוך. גוגל מבצעים שינויים קטנים ועדכונים כאלה באלגוריתם כל הזמן, רק שנה שעברה היו מעל 500 שינויים.  העדכון הכיביכול קטן הזה, השפיע על האתרים הגדולים בעולם וקיצץ להם את התנועה לאתר מתוך ביטויים של זנב ארוך בטווחים של 5%-20% , ויש אתרים שנפגעו אף במעל 80% קיצוץ בתנועה לאתר דרך ביטויים זנב ארוך.

למה נפגעו האתרים הגדולים מהאלגוריתם ?

אנו יכולים רק לשער מה הסיבות שבגללן העדכון הזה השפיע בצורה כזו על הדירוגים השונים של זנב ארוך בעולם. אולי גוגל הפחיתה בכוח הקישורים הכולל, אולי היא העלתה את הכוח של קישורים מאתרים ברי סמכא, אולי העומק של הסריקה של גוגל הוקטן בכדי לשמור על "קפאין" מהיר יותר או שאולי גוגל שינו את ההתייחסות שלהם לאתרי מסחר גדולים.

כל אלו רק השערות שאין להן בסיס כרגע, אבל מה שבטוח שהשינוי של גוגל השפיע בצורה כזו שמרבית אתרי המסחר האלקטרוני דיווחו על צניחה משמעותית בתנועה לאתר שלהם, דרך אותם עמודים של מוצרים בעלי שם ארוך יותר. אחת הסיבות שיכולות להיות לכך היא שעמודי מוצרים בדרך כלל נמצאים בעומקו של האתר ודורשים מספר רב של קליקים להגיע אליהם, דבר שני יש בדרך כלל בעמודים אלו מעט טקסט , תמונה אחת וקישור יוצא לסל הקניות ולשאר האתר. בדרך כלל עמודים אלו לא מקבלים קישור ישיר מעמודים פנימיים חזקים ולא מקבלים קישורים חיצוניים כלל.

טיפ: צרו תגית Description ייחודית לכל מוצר, אל תעתיקו תיאור מוצר של היצרן אלא תשכתבו אותו מעט, תתנו מעט מידע יעיל על המוצר בצורה ייחודית לכל עמוד בנפרד.

האם האתר שלי נפגע על ידי העדכון ?

ובכן, עדיין לא ברור לחלוטין האם האלגוריתם הוטמע במלואו בישראל.

אפשר לבדוק את זה, אם בין התאריכים של 28  – לאפריל ועד 3- למאי חלה ירידה משמעותית בטראפיק שלכם דרך ביטויים זנב ארוך ? במידה וכן האם השתנו הביטויים או צנח המספר שלהם ? אם שמתם לב לצניחה משמעותית בתנועה דרך הביטויים המרכזיים שלכם סביר מאד להניח שהדבר אינו קשור למיידיי (may day) אך אם שמתם לב לצניחה משמעותית דווקא דרך הדפים בעלי הזנב הארוך, סביר להניח שהעדכון הגיע גם לאתרכם.

מה עושים ?

בואו נתחיל במה לא עושים, לא מתחילים להשתגע.. שלא נשנה דברים באתר שכן עובדים ושלא נהרוס את התנועה של הגולשים דרך ביטויים אחרים שלא הושפעו, דבר ראשון השארו רגועים. גוגל מבצעים שינויים כל הזמן וכל עוד קידמנו בצורה קונבנציונלית אנחנו יכולים לתקן את המצב, עלינו לבחון את עצמנו. האם לאחרונה ביצענו החלפות קישורים מעט קלוקלות ? או בנינו קישורים באתרים שאינם איכותיים? , האם שמנו תוכן באתר שאינו איכותי? האם העמודים החלשים יותר מקבלים לפחות שני קישורים טובים מתוך עמודים חזקים ומשמעותיים באתר שלנו?

אלה הם דברים שצריך לשים אליהם לב: תגית Description מקורית בכל עמוד מוצר (בנוגע לאתרי מכירות גדולים {אופטימיזציה} ), לקצץ מעט בקישורים הפחות איכותיים הנכנסים לעמוד במידה ויש (בניית פרופיל קישורים חכם), ליצור שניים שלושה קישורים באמת איכותיים לעמודים שנפגעו גם חיצוניים וגם מעמודים חזקים באתר, ליצור לעמודים אלו תוכן מעט יותר איכותי וממוקד, ומה שהכי חשוב. כל עוד נקדם אתרים בצורה חכמה וקונבנציונלית אין לנו מה לדאוג מהעדכונים של גוגל, כל עוד נלך עם גוגל יד ביד. אנחנו בסדר.

תעקבו בשבוע הבא אחרי העדכונים בנושא האלגוריתם החדש – מאמר מלא על הנושא בבלוג של SEOMOZ

  • Share/Bookmark

תגובה אחת "עדכון של גוגל – אלגוריתם חדש – מיידיי ( MayDay )"

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.