קידום אתרים – גיא בכר – שיווק בפייסבוק – ערוץ 10


גיא בכר סמנכ"ל השיווק של החברה מתארח בפעם השנייה בתוכנית המקצוענים ומדבר על שיווק ברשתות חברתיות ושיווק בפייסבוק בפרט, רשתות חברתיות הפכו לכלי עצום בכדי למנף את העסק שלנו או המוצר שלנו. פייסבוק בלבד הפכה להיות כלי חזק מאד להעלאת חשיפה לעסק, ופלטפורמה המספקת לנו כלים יעילים לעשות כך. שיווק בפייסבוק זו אחת הטקטיקות היעילות ביותר המסייעות לנו במיתוג אישי חכם, העלאת חשיפה למוצר או לחברה, יצירת קשרים עסקיים וחבריים כמו שניתן לראות בוידאו המלא:

ישנן כמה רשתות חברתיות בולטות בישראל שבהן ניתן לשווק בצורה יעילה את העסק או המוצר שלנו. כל רשת מספקת לנו מגוון כלים שונים לבצע זאת, נעבור בקצרה על מספר רשתות עיקריות בארץ שניתן לעבוד איתם ומה היתרונות המובהקים לכל רשת.

בוידאו הוזכרו הרשתות החברתיות:

* פייסבוק

* פופיק

*  דה מארקר קפה

לכל אחת מהפלטפורמות האלו כלים שונים, הכוונה שונה (דה מארקר זה לעסקים, פופיק זה לקבוצות, פייסבוק אינטרקציה אישית), לכל אחת מהפלטפורמות יתרונות שונים ולמטרות שונות. נעבור בקצרה על כל אחת המרשתות החברתיות האלו ונראה מה יש לכל אחת להציע לנו.

דה מארקר קפה – רשת חברתית לעסקים

דה מארקר קפה, הינה רשת חברתית הבנויה ומכוונת לעסקים, כל בעל עסק יכול לפתוח לו פרופיל של העסק שלו, אותו הוא יכול לעצב כראות עיניו בכדי לפרסם את העסק שלו. בגדול היתרון הכי ברור של פלטפורמה זו על אחרות, היא העובדה שהפרופיל כולו גמיש בצורה יוצאת דופן, לא רק שנוכל לסדר את מיקום התיבות בעמוד אלא גם את גודלן, גודל המקום לטקסט באמצע העמוד, תיבות שאותן אנו יכולים להגדיר כראות עינינו (רשימת קישורים, תיבת טקסט, תמונות, RSS ועוד), פתיחת בלוג אישי לפרופיל בו ניתן לכתוב מאמרים או לפרסם את העסק שלנו בצורה פרטנית.

האפשרות לבצע באז ויראלי איכותי לעסק שלנו היא דרך אחת לקדם אותו, בדה מארקר ניתן גם לשתול קישורים בטקסט בתוך הבלוג שלנו, בכדי ליצור רשת של BACKLINKS איכותיים, הייתי ממליץ ליצור בלוג משלנו למטרות אלה ולא לנצל את דה מארקר, אך זו אפשרות שצריך לקחת בחשבון.

אחד החסרונות בדה מארקר, הוא שהרשת רוויה לחלוטין בבלוגים, עסקים ופרופילים. כך שכוח הקישורים משם הינו חלש יחסית, וניתן בקלות להאבד בין כל המתחרים, משמע עלינו לדאוג להיות יוצאי דופן. מרוב יער לא רואים עצים, חסרון שני שיש לרשת הוא חוסר המיקוד באתר, ישנם יותר מידיי בלוגים עם תוכן שאינו איכותי שיכול לפגוע באיכות הקישורים היוצאים מן האתר.

פייסבוק – האמא של הרשתות החברתיות

פייסבוק, הרשת החברתית עם הכי הרבה משתמשים בעולם (כ-540 מיליון משתמשים), הכי אינטרקטיבית, בעלת ה- UI המתוחכם ביותר (אם כי יכול להיות פחות ידידותי למשתמש החדש) עם אופציות לבניית BACKLINKS איכותיים מאד, הפצת תכנים בצורה איכותית, גישה נוחה למספר עצום של חברים ומשתמשים. ומגוון כלים ליצירת באז ויראלי איכותי, ורעש די רציני על האובייקט אותו אנו מעוניינים לחשוף.

עמוד תווך – עמוד נחיתה ברשת חברתית

עמוד תווך כשמו כן הוא, פייסבוק מאפשרת לנו לפתוח עמוד מעריצים או FAN PAGE, אופציה זו מאפשרת לנו לפתוח עמודים למוצרים ספציפיים או לחברה שלנו עצמה, ולקדם אותו על גבי הרשת. בניגוד לאופציות אחרות בפייסבוק עמוד מעריצים הינו פתוח לגוגל וניתן להשתמש בו כעמוד תווך אמיתי לכל דבר.

עמוד שנרצה למקם גבוה בביטוי אותו אנו מקדמים. למעט העובדה שאת העמוד ניתן לשלוח לכל חברינו, ומעבר לכך. ניתן אף לתת כתובת ייחודית לעמוד – מה שנותן לנו יתרון משמעותי כאשר אנו מעוניינים למכור מוצר מסוים, אם נתפוס את שם המוצר ככתובת העמוד, מי שמכיר את המוצר כבר ויחפש אותו יגיע אוטומטית לעמוד שלנו.

קבוצות – לפתוח קבוצה בכדי להעלות את החשיפה וליצור קהל נאמן למותג

נאמנות למותג, ביטויי מעולם השיווק עצמו שתופס כמעט כמו כפפה כאשר אנו פותחים קבוצה בפייסבוק, במידה ואנו מעוניינים לקדם את העסק שלנו או רעיון, או שירות אנו יכולים לפתוח קבוצה לשירות הזה, ההבדל בין עמוד מעריצים לקבוצה , היא שבקבוצה ניתן לבצע עוד אופציות כמו לשלוח הודעה לכל חברי הקבוצה.

להוסיף לשוניות שונות לקבוצה ולהשתמש על הקבוצה בכלים שונים. אך רוב חלקי הקבוצה אינם פתוחים לגוגל, למעט עמוד הקישורים של הקבוצה (לא יעיל כל כך), הקבוצה יכול לשמש ככלי יעיל מאד למיתוג אישי חיובי וחכם, וכאמצעי ליצירת קהל נאמן למוצר או למותג שלנו.

ברגע שהקבוצה קיימת ומספקת את המידע היעיל ביותר, או את השירות הטוב ביותר לגבי מוצר ספציפי, אנו למעשה קונים את אמונם של חברי הקבוצה על ידי שירות טוב ואמיתי. וכך יוצרים לעצמנו מיתוג אישי חכם, כמובן שאין כאן אינטרס אחר, כאשר שמנו לעצמנו את האינטרס של הקונה או הלקוח מעל לכל, אין ספק שנוכל להצליח די מהר למלא את הקבוצה שלנו.

החשיבות כאן היא למלא את הקבוצה בחברים שהנישה שלהם זהה לשלכם, ככל שהקבוצה שלכם תיהיה פעילה אותר מבחינת עדכונים, ושהתוכן בקבוצה איכותי. כך נוכל לצבור קהל ממוקד יותר לנישה אותה אנו מקדמים בקבוצה שלנו, וכך נוכל ליצור קהילה קטנה שנוכל לפנות אליה ישירות בהודעות.

שיווק בפייסבוק – PPC גם בתוך הרשת החברתית

פייסבוק לקחו את המודל הרווחי המנצח של גוגל מודל ה-PPC של קידום ממומן, והחליטו ליישם אותו בתוך הרשת החברתית עצמה, על אף שהיוזמה הזו הייתה מבורכת מצד פייסבוק המודל הזה כמעט ולא רווחי כמו זה של גוגל אם בכלל, אך אם יש לכם נזילות של מזומן (לא הרבה) תוכלו לקדם את העמוד שלכם או הקבוצה בתוך הרשת על ידי מודעה ממומנת.

פרסום בגוגל, מוכיח את עצמו כבעל יחסי המרה גבוה בהרבה מזה שפייסבוק מציעים, ואם אנו שוקלים לבצע את הקמפיין הממומן שלנו לעסק עצמו ולא לעמוד תווך בתוך הפייסבוק, כדאי מאד לבחור בפרסום בגוגל ולא בפייסבוק.

פייסבוק – יש לו גם חסרונות לא קטנים

לכל מטבע יש שני צדדים, הגודל של פייסבוק וההזדמנות לחשוף את העסק שלנו בקשת רחבה יותר של אנשים מהווה גם את החסרון הכי גדול של פייסבוק כרשת בה ניתן לשווק, בעולם שכל חברה בונה אתר באינטרנט ומקדמת אותו, גם בפייסבוק תמצאו עשרות מיליונים של עסקים כמוכם בעולם וכמה מאות בארץ. קשה מאד להבדיל אתכם משאר הקבוצות והחברות. ויהיה עליכם להתעלות מעליהן בכדי ליצור שינוי משמעותי.

אין מה להתייאש אם ניקח את הדוגמא שגיא דיבר עליה של הקבוצה שדוראן הקימה "טיפים חינם לקידום האתר בגוגל" נוכל לראות שהגענו תוך שלושה חודשים לכמעט אלף איש, שלאחר סינונים רבים רובם פעילים ועוסקים בתחום האינטרנט. או בעלי עסקים המעוניינים לקדם את עסקיהם ברשת.

פופיק – רשת חברתית בעלת גוון אחר

פופיק זו רשת חברתית טרייה יחסית בעלת כמות משתמשים יחסית קטנה לאחרות שציינתי, הקהילה הקיימת ברשת החברתית הזו אמנם קטנה מספרית אך איכותית מבחינת נישה. האתר כולו בנוי באופטימיזציה חכמה המאפשרת לגוגל להגיע לכל מקום באתר. האתר בנוי על קבוצות, כל קבוצה פתוחה לחלוטין לכולם כולל למנועי החיפוש אלא אם תסמנו את האפשרות של קבוצה פרטית או אנונימית. האפשרות לבצע קבוצה פרטית או אנונימית הופך את הרשת החברתית הזו מפתוחה לסגורה בצורה אינטרקטיבית, מה שמאפשר לקהילות להשאר סגורות בתוך עצמן (אפשר לראות יתרונות לרשת חברתית סגורה במאמר המלא שפורסם לפני יומיים – הרשת החברתית למקדמי אתרים).

האתר הזה מושלם מבחינת הזנת תוכן ובניית קיר BACKLINKS יציב, חזק ואיכותי. נכמעט כל עמוד שפתחתי באתר הזה התברג לעמוד הראשון בגוגל בביטוי, למעט ביטויים תחרותיים מאד, ה-PR שלו גבוה והוא איכותי מבחינת חילוק פנימי. מבחינה שיווקית ישנו יתרון מובהק ברשת זו, היא קטנה והקהל בה מכוון נישה. אם בקבוצה בפייסבוק יהיו לנו 5,000 חברים שרק 200 מהם מקדמי אתרים והשאר הצטרפו לקבוצה ולא דרכו בה שוב.

בפופיק יהיו לנו 200 חברים אבל שכולם יהיה פעילים, שכולם יעסקו בנישה, יחס ההמרה מבחינת אחוזים הוא גבוה יותר. אותו עיקרון מיישמים על קישורים, מאה וחמישים קישורים עם כוח נמוך מול שני קישורים חזקים באמת. שני קישורים חזקים באמת תמיד יהיו משמעותיים יותר. בסופו של דבר פופיק היא רשת קטנה יחסית אך איכותית ביותר.

יתרון מובהק אחר שיש לפופיק על הרשתות האחרות היא הפעילות של המודרייטורים, למעשה מה שיכול להוריד רלוונטיות של אתר הור חוסר המיקוד של האתר, או התכנים שלו. בפייסבוק ובדה מארקר ישנם תכנים לא איכותיים, כאלו שפוגעים במיקוד או אפילו רומזים לאתרי סקס, הימורים ושכונות רעות אחרות. בפופיק המודרייטורים מקפידים 24 שעות ביממה שלא יהיו תכנים כאלה. ואפילו תכנים ספאמיים, קבוצות לא מתוחזקות, כתבות שנועדו להיות קידומיות נטו ודברים מסוג זה המודרייטורים מסירים אוטומטית בלי לחשוב.

סיכום ומסקנות

לסיכום כל פלטפורמה מציעה לנו מגוון שלם של כלים לפעול בהם ומספר גישות לנקוט בכדי לקדם את העסק שלנו הן במנועי החיפוש והן ברשת עצמה, לעשות רעש ובאז ויראלי איכותי והעלות את אחוזי החשיפה ויחס ההמרה של המוצר או החברה שלנו, שימוש נכון בכלים אלה יכול להניב בטווח הארוך מיתוג אישי חיובי שיכול אף לדחוק תוצאות שאיננו מעוניינים שיראו בדף הראשון בגוגל.

  • Share/Bookmark

3 תגובות ל: "קידום אתרים – גיא בכר – שיווק בפייסבוק – ערוץ 10"

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.