ספאם מילות מפתח – למה לעזאזל זה עובד ?


נושא שמעסיק חברות קידום אתרים בארץ, הוא נושא ספאם מילות המפתח. איך נדע מתי אנו פשוט חוזרים על ביטוי המפתח ומתי זה נחשב לספאם? , לכל תחום יש משתנה אחר של צפיפות מילות מפתח, אך האינדיקציה הכי טובה היא קריאה שוטפת של הקטע. אם אנו מרגישים מוזר לגבי ביטוי מסוים ואנו שמים לב שהוא חוזר יותר מידיי בשבילנו בקטע בצורה לא טבעית.

אנו יכולים להבין שכנראה מנוע החיפוש יחשוב שזהו ספאם, צפיפות מילות המפתח אינה אמורה לעלות על 3%, ישנם תחומים שצפיפות מילות המפתח הממוצעת תעמוד אפילו על 12% ככה שזה תלוי תחום וביטוי, במידה וזהו ביטוי של שני מילים או יותר הצפיפות משתנה בהתאם, אחת הבעיות שגוגל ישראל היא ספאם.

לצערנו גוגל ישראל לא מתקדמים כמו גוגל ארה"ב ונושא אכיפת הספאם כאן אינו רגיש כמו במקומות אחרים וגדולים בעולם, בישראל אנו יכולים לבצע ספאם גורטסקי בצורה יוצאת דופן ועדיין הקישורים יחשבו לאיכותיים, גם אם הקטע כולו יתעסק בנושא אחד והקישורים יהיו בנושא אחר לחלוטין הקישור יעבוד ויחשב כאיכותי.

ספאם מילות מפתח – איך קורה כזה מצב

איך קורה שמאמר על פילוסופיה, מקשר מתוכו לאיפור כלה, והדבר נחשב ועובד. ובכן גוגל הוא סינטקתי, מנוע העובד על פי האותיות של השפה העברית ויש חוסרים רציניים בהבנה סמנטית, כלומר גוגל יודעים שקידום אתרים קשור לביטוי, אתרים, קישורים וכל הביטויים הנלווים אך אינו יודע להבחין שקידום אתרים הינו מקצוע לדוגמא, או להבין מה המשמעות של הביטוי.

כלומר גוגל יודע להבחין ביחסים שבין הביטויים עצמם אך אינו יודע להבחין במשמעות של הביטוי, אינו יודע שאורי זה שם ולא תואר, אינו יודע שקידום אתרים זה מקצוע ולא שם של מאכל, בקיצור גוגל נמצא בשלבים מתקדמים מאד ביחס למנועים אחרים אך גם הוא מפגר מאחור בנושא הסמנטיקה, לא מזמן גוגל רכשו מספר פיתוחים מעניינים לשיפור המנוע (בכדד להפוכו לסמנטי יותר)

כך קורה מצב שבו אני יכול לקשר ביטויים שאינם קשורים למאמר והקישור יהיה תקין, עובד ואיכותי. כמובן האלגוריתמים שתופסים ספאם ביטויי מפתח ומנקים את האתרים, עובד בצורה יעילה ואיכותית בארה"ב ועם זאת בארץ ישראל הוא מפגר בהרבה בחינות, יש להאשים את נפח הגלישה הקטן וסדר הגודל של ארצנו ולא את גוגל עצמם.

אם כי אלגוריתמים שמפותחים ומיושמים במקומות אחרים אינם תופסים כאן, מה שנוצר זהו כאוס, חברות קידום אתרים מספימות את הרשת במקצבים מטורפים, ומה שנוצר כתוצאה מכך, אלפי אתרים לא רלוונטיים מלאים בתוכן סתמי שנועד לקדם נטו ביטויי מפתח. לא מזמן נתקלתי באתר שהצורה הבוטה שבא נעשה הספאם הוא באמת יוצא מן הכלל.

ציטוט מתוך האתר:

"ריצ'ארד חקר מה מתחולל בזמו איפור כלה בין אנשים כאשר הם משמיעים משפטי מוסר והגיע למסקנה שמאפרת כלה אינה מתארת דברים אלא היא הנחיות או הדרכות למיניהן בגלל מאפרת כלות
שבהם בעלות משמעות הנחייתית. כמוכן, מוצא ריצ'ארד בפרסקריפטיבי 2 סוגי פקודות או הנחיות הפונות לאדם מסוים או קבוצה כמשפט מוסרי שמשתמע ממנו הנחיה כללית כאיפור כלה.
הפרסקריפטיביזם אומר שכל משפט אתי הוא בר הכללה וקובע שכל עקרון מאפרת מכריע עקרונות אחרים."

כתובת הפוסט המדובר: http://loaoa.blogspot.com/2009/01/blog-post.html

כפי שניתן לראות, השימוש בביטוי איפור כלה, מאפרת כלה וכו' נעשה שוב ושוב לאורך קטע טקסט המדבר בכלל על פילוסופיה, מי שנכנס לקרוא את זה בהחלט מקבל עשר דקות של צחוק ושעשוע אך אם נסתכל על כך ברצינות אתרים כמו אלה מזבלים לנו את הרשת, ויוצרים רשת של אתרים סתמיים וחסרי ערך בשביל הגולש.

שיהיה ברור שאינני נוקט צד, הפוסט הזה נועד להבהיר איך קורה שספאם חסר צורה עובד ומה אנו יכולים לעשות בכדי לתקן את המצב, כמובן שאיני יוצא נגד אתר הלקוחה המפורסם בפוסט, איני יוצא נגד חברת קידום האתרים הפועלת בשיטה כזו (כי היא עובדת כעת), אני יוצא בעיקר כנגד גוגל ועל העובדה שאינם מחמירים עם כך כאשר מדובר במקרי קצה.

עד מתי גוגל ישראל ישאר לא רלוונטי ? קשה לדעת את התשובה, כרגע גוגל עומלים בצורה די קשה על נושא הספאם מושקעים משאבים רבים על ניקוי הרשת והאינדקס, כל העדכונים שנעשו לאחרונה באלגוריתם לוקחים אותנו כמה וכמה צעדים קדימה לעבר החיפוש בזמן אמת מה שיתן למדד "הטריות" נפח ומשקל גדולים יותר.

איך אנו יכולים לסייע לגוגל במניעה וטיפול של ספאם

אם יש דבר שאנו יכולים לעשות הוא לדאוג שהרשת תיהיה נקייה יותר, אנו יכולים לסייע לגוגל להילחם בספאם על ידי מניעה וטיפול באתרים קיימים. עלינו לשאוף לקדם את האתר שלנו בדרכים לגיטימיות ובאמת להעניק כמה שיותר מידע איכותי ואמין על השירות או המוצר שאנו מוכרים באתר, אם זה אתר מידע אז לתת כמה שיותר מידע איכותי בנושא וכמה שיותר עדכני ומקורי.

המתכון האמיתי לאתר טוב הוא אתר טוב ולא קידום בצורות כאלה ואחרות המנצלות פירצות במנוע החיפוש.

1. עלינו להימנע משימוש בטקטיקות פסולות לקידום – (Black Hat) ולקדם שיטות לגיטימיות וקונבנציונליות

2. עלינו לדווח על אתרים שאנו יודעים שמשתמשים בספאם כשיטת קידום בצורה בוטה. על ידי השימוש בטופס המיוחד שגוגל מעניקים לנו, אתם חייבים לצאת מנוקדת ההנחה שזוהי אינה הלשנה, אלא סיוע לגוגל לנקות את הרשת מתוצאות שאינן רלוונטיות ושלא שייכות למיקום הנוכחי שלהן, ככל שסייע לגוגל להשתפר כך התוצאות יהיו רלוונטיות יותר.

טופס הדיווח של גוגל – דווח תוצאות ספאם בתוצאות חיפוש בעברית

עלינו לשאוף ליצור אינטרנט נקי יותר, איכותי יותר ורלוונטי יותר… כרגע גוגל זה המנוע עם אחוז החיפושים הגבוה ביותר בישראל ולא סתם, כי גוגל פשוט מתקדמים משאר המנועים בצורה יוצאת דופן, חשוב לסייע למנוע החיפוש להישאר כזה ולא ליצור בעיות שיש לתקן אותם כגון ספאם מילות מפתח.

  • Share/Bookmark
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.