תביעות נגד גוגל והאם קידום אתרים מת


גוגל כמנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם חשופה יותר מכל תאגיד אחר לתביעות, מכיוון שכל המידע מתאנדקס בשרתים של גוגל, ישנם אלפי תביעות של חדירה לפרטיות מצד אזרחים וחברות כאחד, ואלפי תביעות מתנהלות נגדם בכל רגע נתון, מספיק שתקישו lawsuit against google בגוגל, ותראו את מגוון התוצאות ומספר העצום של העמודים המופיעים בנושא (יותר מארבעה מיליון דפים)

האזרח הקטן מכה שנית – תביעות ייצוגיות

התביעות הייצוגיות בדרך כלל הן כנגד הפרת חוקי הפרטיות של האזרחים השונים אם בהצגת מידע שלא אמור להיות, או בחדירות לפרטיות על ידי לקיחת מידע שלא כחוק ( אם זכור לנו הרכב של גוגל שלקח מידע של רשתות אלחוטיות שהיו בקרבתו), אך מידיי פעם מופיעות להן תביעות משעשעות ביותר.

בצרפת אזרח תבע את גוגל על הוצאת דיבה וניצח, גוגל הורשעה בהוצאת דיבה לאחר שהאזרח שהשתמש בשירות Google Suggest ראה שההצעות של גוגל המתייחסות לשמו היו "אנס" "עובד שטן" ותיאורים שונים מסוג זה, לאחר שתבע את גוגל בית המשפט זיכה אותו בחמשת אלפים יורו. תביעה מסוג זה היא נפוצה מאד כנגד גוגל, ומעלה חיוכים.

תביעה אחרת של אישה אשר השתמשה בשירות של Google Maps שהציע לה מסלול הליכה לפי בקשתה. והשירות קבע לה מסלול הליכה העובר דרך כביש ראשי ללא מסלול להולכי רגל אשר מסוכן ביותר וסיכן את חייה בצורה ממשית. התביעה הזו טרייה ועוד מתנהלת, אך בספק שהיא תוכל לזכות בה.

גם אני רוצה מיליונים – פשוט לתבוע

אם כל פעם שמכשיר ה GPS שלי היה מנווט אותי דרך, דרכים עקלקלות ולא מעודכנות הייתי יכול לתבוע את החברה ולקבל על כך כסף, הייתי בנאדם עשיר ביותר. מה שכן מעבר לשירות של גוגל מפות יש אלפי שירותים נוספים, ותמיד יש לקחת בחשבון עוד שירותי ועוד מסלולים, שלא נדבר על העובדה שכל מקום בעולם כבר מצולם וידוע, כך שהיא יכלה לראות לפני היציאה לאן היא הולכת ולא להסתמך על שירות בצורה עיוורת.

גוגל מהווה מטרה נוחה לתביעות מעצם גודלה ומעצם מגוון השירותים העצום שהחברה מציעה למשתמש, כמובן שיש תקנון והסכם בין המשתמש לגוגל ובדרך כלל התביעות הללו לא נגמרות בהרשעה, כך ישנן לא מעט תביעות שאינן ייצוגיות ולא קשורות לאזרח הקטן אלא דווקא לעסקאות של גוגל עם חברות אחרות.

תביעות כאלה בדרך כלל מתוקשרות ויש הרבה מידע המגיע לצרכן או למשתמש הפשוט, יכול מאד להיות שזהו אחד הגורמים המעוררים כל כך הרבה תביעות מצד משתמשים קטנים, המשתמש הקטן מזהה הזדמנות לעשות כסף ומנצל אותה. בדרך כלל בית המשפט יודע להבדיל בין תביעות המונעות מתאוות בצע, לאלו שבאמת יש בהן עניין.

וחשבתם שישראלים לא יקפצו על הצ'ק ?

גם התביעות בישראל לא איחרו להגיע, והיו כבר מספר תביעות כנגד השירות של Google Buzz, ושירותים אחרים. השאלה האמיתית היא האם אותם תובעים בהם חוששים לפרטיות שלהם, או האם זיהו הזדמנות להתעשר ומהר ? זה אתם תחליט.

האם קידום אתרים מת ?

בנתיים נראה שגוגל רק מתפתחים וצועדים קדימה בצעדי ענק, נראה שהמגוון עדכונים והשירותים שגוגל משיקים בזמן האחרון הוא עצום. כמו מכונת ירייה של חידושים יוצאים כלים אחד אחרי השני, המשמעות היחידה היא שכנראה התחרות בעיצומה ואנחנו מרווחחים מכך. והרבה, יש שאלה שרודפת כמעט כל שירות של גוגל שיצא הקשור למנוע החיפוש

האם השירות הזה יהרוג לחלוטין את קידום האתרים בעולם, והתשובה היא תמיד לא. קידום אתרים ישאר כנראה כל עוד ישאר מנוע החיפוש, פשוט שיטות העבודה חייבות להשתנות בהתאם להתקדמות ולשינויים השונים הקורים בשוק, הפיתוחים הללו רק מצביעים שהמנוע משתפר ואיתו עלינו להשתפר גם אנחנו בכדי להביא לתוצאות הטובות ביותר .

  • Share/Bookmark
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.