עדכון PR – הסטוריית עדכוני ה-PR (דצמבר 2010)


כולנו עוד מחכים לעדכון ה-PR שהיה אמור להופיע בתחילת נובמבר, אך לא הגיע. היום כבר אנו מחכים לעדכון שכנראה יוטמע בדצמבר, אך יש דיבורים על גבי הרשת, על כך שאולי עדכוני ה-PR יחדלו להתקיים ויהיו חשופים אך ורק לעיניהם של גוגל, בכך גוגל תסייע לשמור על האינטרסים של עצמה בכול הנוגע לדירוג האתרים.

כולנו מכירים את המדד ההסטורי הזה בתור סינגל אחד ממאתיים המעניק לנו כוח בדירוגי האתר שלנו בתוצאות החיפוש, אך עלינו להעמיק את הידע שלנו לחשוף את המדד הזה בכדי ללמוד עליו ובכך לדעת מתי להתייחס להצהרותיהם של גוגל בנוגע למדד זה, ואיך להתנהל בכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר לאתרים שלנו.

סדרת מאמרים בנושא חשיבות ה-PR עלתה בתחילתו של הבלוג ולמי שמעוניין באמת להיכנס למספרים ולפתוח את האלגוריתם על שולחן הניתוחים מוזמן לקרוא – מומלץ בחום!

גוגל נותנים הצהרות סותרות לגבי ערכו של מדד הפייג'ראנק

שנים אנו שומעים מפי מאט קאטס, שמדד הפייג'ראנק (PageRank) אינו משמעותי יותר כמו פעם, שכדאי להפסיק לחשוב על כך ופשוט להתרכז בהכנת תוכן רלוונטי, ובכן בסרטוני וידיאו שונים אנו מקבלים מסרים סותרים בכל הנוגע למדד העתיק הזה, מצד אחד נאמר שלאלגוריתם זה יש תפקיד חשוב וחיוני בדירוג האתרים בתוצאות החיפוש, מצד שני נאמר לנו שהוא לא רלוונטי ויש דברים חשובים יותר להתרכז בהם.

דבר אחד ברור לכולם, PR הוא מדד חשוב מאד לדירוגים וככול שיש לך יותר PR כך כנראה העמוד יותר רלוונטי, פופולארי וחזק. לכן כול קישור שיוצא מאותו עמוד מקבל משמעות מעט חזקה יותר, ולכן עמודים כאלה בתוך העמוד חשובים לחיזוק הפנימי של האתר וכמובן לדירוגו החיצוני. אחד העקרונות שגוגל מנסים לעקור מעולמם של מקדמי האתרים טמון באובססיה של חברות קידום אתרים לקישורים היוצאים מעמודים בעלי PR גבוה.

בדרף יפהפה שנוצר במקור באתר – elliance אנו יכולים לראות את העדכונים שעברו תהליך אישרור מבית גוגל, וניתן לראות שהמצב מעט מוזר. כי העדכונים היו שוטפים עד לאפריל של השנה, ומאז לא היה עדכון.
תמונת המצב של עדכוני ה PR  כמו שמוצגת באתר search engine land

רשימת עדכוני הפייג'ראנק המאושרים על ידי גוגל:

  • 28 לאפריל 2007
  • 26 לאוקטובר 2007
  • 9,10,11,12 לינואר 2008
  • 29 לאפריל 2008
  • 26 ליולי 2008
  • 27 לספטמבר 2008
  • 30-31 לדצמבר 2008
  • 1\2 לאפריל 2009
  • 27\28 למאי 2009
  • 30 לאוקטובר 2009
  • 31 לדצמבר 2009
  • אפריל 2010
  • דצמבר 2010 ?

כפי שניתן לראות בתמונה, מדד זה מוסבר די יפה אם כי בצורה פשטנית מאוד, שרמת ההשקעה של האתר וכמה שהאתר ממוקד ומעניק את השירות שלו בצורה יעילה כך הוא צובר פופלאריות ופופולאריות זו מעניקה לו PR. אמנם האלגוריתם נוצר לפני יותר מעשור, אך הטמיעו בו שינויים ופיתחו אותו מאז.

עדכוני הפייג'ראנק מגיעים לקיצם ? או שאולי יופיע לנו המדד של האתר שלנו בתוך כלי מנהל האתרים, בצורה כזו נוכל לדעת על האתר שלנו ולא על אחרים, הסתרת המדד יכולה לתת לגוגל מעט יתרון, בהתחשב בעובדה שהם מפזרים הצהרות על כך שPR אינו מדד חשוב. לעניות דעתנו, עוד נשמע על כך עוד החודש.

חלק מן המאמר תורגם מן המאמר המקורי באתר : Search Engine Land

  • Share/Bookmark
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.