אתרי מאמרים – מומלץ או לא ?


בקידום אתרים בארץ רוב האתרים משתמשים באופן פעיל או השתמשו בעבר באתרי המאמרים הקיימים בארץ. בגדול, אתרי מאמרים משמשים "כבנק" של מאמרים שאתרים אחרים יכולים להשתמש בהם באופן פעיל תוך נתינת קרדיט למחבר המאמר בצורה של קישור, פעילות באתרי מאמרים היא בעייתית. רוב המאמרים אינם איכותיים כל כך, ורוב האתרים שלוקחים את המאמרים הללו אחרי כן לא תמיד איכותיים כל כך. כמו כן שחושבים על כך אם יותר מאתר אחד משתמש במאמר ישנה כפילות תוכן.

אמנם כפילות תוכן יכולה לגרור ענישה, אך גוגל מודעים לאתרי מאמרים ויודעים להתייחס אליהם, אם מסתכלים מנקודת המבט של הגולש, אתרי מאמרים הם סיוט. מאמרים באיכות נמוכה שנועדו להוציא קישורים מסתובבים בעשרות אתרים ברשת. אמנם בגוגל ישראל קישורים מתוך אתרי מאמרים עובדים, אך גם ספאם עובד ואין זה אומר שעלינו לנקוט בטקטיקה כזו בכדי לשווק את האתר שלנו או לבנות לו כך קישורים.

כאשר אנו מסתכלים על קידום במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל עלינו להבין שקידום איכותי בנוי משילוב של דברים, ורק איזון נכון בין כל המשתנים הללו יכול להוביל לקידום איכותי של האתר. עבודה פנימית רחבה ועבודה חיצונית ממוקדת יכולים להניב תוצאות משמעותיות ביותר, לכן אתרי מאמרים הם לא האופציה האיכותית ביותר אך בהחלט אחת מהאופציות שניתן להשתמש בהם, שימוש חוזר ונשנה באתרי מאמרים אינו דבר שהייתי ממליץ עליו, אך הטמעת מאמר אחד לכל אתר שאני מקדם יכול להיות קישור פחות איכותי אך עדיין קישור שעובד.

בוידיאו של מאט קאטס הוא עונה על כך, ואף מסביר שמנועי החיפוש וגוגל בפרט אינם ממליצים להשתמש בטקטיקה של קידום המבוססת על הפצת מאמרים באתרי מאמרים כאלו, ושתוכן איכותי באמת שמקשור באופן טבעי הוא הכלי המנצח להיות בראש התוצאות, בגדול אם האתר שלנו משרת את המטרה שלו והוא גם איכותי מבחינת תוכן, הוא יקושר באופן טבעי ולכן יהיה בראש התוצאות בצורה טבעית.

  • Share/Bookmark
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.