עדכון פנדה 2.2 – שלוש דרכים לא לעצבן את הפנדה


שלוש דרכים יעילות לשמור על תוכן איכותי ואתר טוב לאור יציאת עדכון פנדה 2.2

שלוש דרכים יעילות לשמור על תוכן איכותי ואתר טוב לאור יציאת עדכון פנדה 2.2

בסוף מרץ חל עדכון פנדה, שהשפיע על אתרי תוכן רבים וזעזע את תוצאות החיפוש בארה"ב, זעזוע כה חזק שגלי הדף ממני הגיעו גם לישראל. עדכון פנדה נועד לסנן בצורה יעילה יותר אתרי ספאם ולחזוק אתרים טבעיים בעלי תוכן מקורי ואיכותי, בפועל נפגעו גם אתרים איכותיים ובארץ אתרים בעלי ערך נמוך יחסית קפצו לראש התוצאות. בקרוב יוצא עדכון פנדה 2.2 ואנחנו יכולים להכין את האתר שלנו לעמוד בסטנדרטים הטובים ביותר, אמנם לא אוכפים את העדכונים על ישראל מיידית, אך שווה להיות מוכנים מראש.

הרי לכם שלוש דרכים לא לעצבן את הפנדה:

  • בניית אסטרטגית תוכן ממוקדת, איכותית המבוססת על מקורות מידע מוסמכים (ומקשרת אליהם)
  • עמידה בתקן האיכות שגוגל הציבו לאחר עדכון פנדה
  • מיקוד תוכן האתר לנישה (הפיכת האתר ליותר נישתי וממוקד)

בניית אסטרטגית תוכן ממוקדת, איכותית המבוססת על מקורות מידע מוסמכים (ומקשרת אליהם)

לאחר עדכון פנדה הושפע התוכן, אנו יכולים לראות שגוגל ממקדים את עצמם יותר ויותר לנושא התוכן האיכותי, האתרים אשר מהווים סמכות בתחום שלהם. בעל עסק בדרך כלל אינו זה שכותב את התוכן, בדרך כלל לכל בעל עסק יש את כותבי התוכן שלו. במידה ונרצה לדעת איך לבנות אסטרטגיה של תוכן נכון ואיכותי ביחס ישיר לתחום של האתר שלנו, עלינו לפרק העסק לגורמים קטנים יותר ולבנות אותם בצורה היררכית.

עלינו להסתמך על מקורות מידע אמינים ומוסמכים כאשר אנו כותבים את התוכן לאתר כמו Google scholar, אתרי סמכות בתחום שלנו ואתרי מידע איכותיים. טעות נפוצה שהרבה בעלי עסקים מבצעים היא כתיבה שיווקית נטו, עלינו לכתוב בכדי להעניק מידע אמיתי אודות השירות שלנו או המוצר ולא רק לכתוב בצורה שיווקית. במידה ואנו לא יודעים דבר מה עלינו לציין זאת, במידה וישנה יותר מדרך אחת לבצע דבר מה או במידה ויש מחקרים סותרים עלינו לציין זאת גם כן. ניתן לקשר ישירות למחקרים, ישירות לאתרים סמכותיים בתחום בכדי להעניק לגולש את כל המקורות והמידע שהוא זקוק להם אודות השירות או המוצר.

חשוב להבין שכתיבת התוכן לאתר שלנו היא בשביל הקוראים והגולשים באתר, עלינו לכתוב בכדי לחנך ולא לכתוב בכדי למכור. במידה וניתן מידע איכותי ואמין על השירות שלנו, התחום שלנו והמוצרים שאנו מציעים אנו למעשה הופכים לסמכות בתחום בו אנו עוסקים, בתחום בו האתר עוסק. המטרה של כל עסק להפוך "לסמכות" בתחום שלו, על ידי יצירת היררכיה נכונה בשילוב עם תוכן איכותי ואמין אנו יכולים לעשות כך ולהעניק חוויית גלישה איכותית לגולש ולמשתמש האתר.

עמידה בתקן האיכות שגוגל הציבו לאחר עדכון פנדה

לאחר עדכון פנדה, גוגל הציגו סדרת שאלות שנועדו לכוון את בעלי העסקים והאתרים לבניית תוכן איכותי יותר, אותן שאלות נועדו לתת לנו הסתכלות פנימית לאן גוגל פונים ולאן הם מכוונים, עמידה בסטנדרט האיכות החדש של גוגל תהפוך את קידום האתר לקל יותר, כמו כן תהיה נכונה גם לגולש ולגם למנוע החיפוש.

לפניכם סדרת השאלות שגוגל הציגו:

אם ניתן לסמוך על התוכן שמופיע במאמר ?
האם התוכן נכתב על ידי מומחה והוא מציג מידע מעמיק או שהתוכן "רדוד" או "כללי" ?
האם התוכן באתר מועתק ? משוכתב ? או בעל נושאים דומים מאוד רק בעלי מילות מפתח מעט שונות ?
האם היה לך נוח כגולש לתת את פרטי האשראי שלך באתר הזה ?
האם במאמרים ישנן טעויות כתיב, טעויות מבנה ?
האם התוכן מכוון לגולשים ? או שהוא מכוון בכדי לקלוע לרצונותיו של מנוע החיפוש ?
האם האתר מעלה כתבות מקוריות, מחקרים מקוריים, או מידע מקורי ?
האם העמוד מעניק תוכן אמיתי ומקורי ביחס לעמודים אחרים ברשת העוסקים באותו תחום ? (האם המידע מעמיק מספיק?)
כמה בקרת איכות נעשית על טיב ואיכות התוכן באתר ?
האם המאמרים מתארים את שני הצדדים של כל סיפור או ידיעה ? או שהאתר "משוחד" לצד מסוים ?
האם אתה נחשב לסמכות בתחום בו הוא עוסק ?
האם התוכן מופץ בצורה רחבה ברשת של אתרים או בצורה חיצונית?
האם המאמר מופק בצורה איכותית או שמא לא מושקע כלל ?
בנושאים הקשורים לבריאות, האם הייתם סומכים על המידע המוצג באתר ?
האם האתר סמכותי ומוכר על פי השם שלו ? (נשמע את השם ומייד נדע שהאתר הזה סמכותי)
האם המאמרים מציגים תיאור מדוייק או כללי של הנושא עליו נכתבו המאמרים ?
האם התוכן במאמר מציג עובדות עם תוכן מוסף שמעבר למובן מאליו באותו נושא ?
האם היית מצפה לראות את הכתבה שבאתר במגזין מודפס ? האם הוא ברמה מספקת ?
האם המאמרים קצרים מידיי ובעלי חוסר בתוכן ?
האם יהיו משתמשים שיתלוננו כתוצאה מאחד הכתבות או העמודים באתר ?

מיקוד תוכן האתר לנישה (הפיכת האתר ליותר נישתי וממוקד)

קצב עדכון התוכן באתר הינו אלמנט חשוב בקידום אתרים בישראל ובמיוחד בארה"ב, עם זאת לא רק קצב עדכון התוכן אלא איכותו היא זו שתקבע האם האתר איכותי יותר או פחות, לאחר עדכון פנדה 2.2 שעומד לצאת לדרך איכות התוכן מקבלת דגש משמעותי הרבה יותר. חשיבות ההיררכיה הפנימית של תוכן האתר הופכת להיות משמעותית הרבה יותר ובעלת משקל גדול מאוד.

בניית היררכיה פנימית תלויה מאוד בחילוק נכון של הנושאים, כמו שצוין בשלב הראשון במאמר זה. לאחר שחילקנו נכון את השירותים והמוצרים שלנו, אנו יכולים ליצור קטגוריות ותתי קטגוריות, השלב של מיקוד האתר לנישה משתלב בצורה שבה אנו מעלים תוכן בצורה שוטפת לאתר, עלינו להעלות תוכן ממוקד לקטגוריות הקיימות, או לתתי הקטגוריות. הוספת עמודי תוכן איכותי אודות השירות או המוצרים יעשיר את האתר בתוכן איכותי מתחדש, וימקד את האתר בצורה נישתית.

במידה ויש לנו עמודים באתר אשר לא ממוקדים לשירות מסוים או מוצר, ניתן לשים אותן בצורה היררכית תחת הקטגוריות שהכי מתאימות להם, כמו כן קישור פנימי נכון בהתאם להיררכיה זו ימקד את האתר שלכם ויהפוך אותו לנישתי יותר, מיקוד התוכן ואיכותו בשילוב נכון עם היררכיה פנימית ומבנה קישורים פנימי יהפכו את האתר לאיכותי הרבה יותר בתחומו, במיוחד אם בתוכן מחנך ומלמד את הגולשים אודות התחום או השירות. סידור נכון של היררכיה פנימית תמיד היה צעד חשוב באופטימיזציה של מבנה האתר, לאחר עדכון פנדה 2.2 זה הופך להיות חלק משמעותי אף יותר.

  • Share/Bookmark

3 תגובות ל: "עדכון פנדה 2.2 – שלוש דרכים לא לעצבן את הפנדה"

  • Exploter says:
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.