חמש טעויות הכי נפוצות בבניית קישורים שלא ידעתם שאתם מבצעים


אחת האסטרטגיות החזקות בקידום אתרים היא בניית קישורים, אך גם בבניית קישורים ישנן טעויות נפוצות שלא ידעתם שאתם עושים כלל, כאשר אתם בונים את פרופיל הקישורים הנכנס לאתרכם .

לשפוט איכות של אתר על פי ה-PR שלו בלבד

בבניית פרופיל קישורים מוצלח ואיכותי אנו מעוניינים לקבל מגוון גדול של סוגי קישורים המובילים לאתרינו, אנו עושים זאת על ידי מדד "הסמכות" (Authority) שיש לאתר. ככל שאתר יותר סמכותי בתחומו בעיניי גוגל כך הוא יותר איכותי, אחד המדדים לדעת האם אתר סמכותי בתחומו הוא מדד ה-Pagerank או בקיצור PR.

הבעיה עם PR שלא ברור עדיין איך אותו מדד משפיע על דירוגים של אתר בתוצאות החיפוש, יותר מכך ניתן לזייף PR, כמו כן PR אינו מעיד על איכות התוכן באתר שלא לדבר שמדד זה מתעדכן פעם ברבעון אם בכלל (שנה שעברה היו 7 חודשים בהם לא עודכן PR כלל). לכן שאנו בונים קישורים נכנסים לאתר שלנו עלינו לשאול את עצמנו האם האתר הזה איכותי? מעבר לערך ה-PR המוצג בסרגל הכלים שלנו ב-Seoquake או כלים אחרים.

אתם יכולים לדעת האם אתר איכותי או לא על ידי כמה שאלות פשוטות שאתם יכולים לשאול את עצמכם כאשר אתם מעוניינים לבצע החלפה או להטמיע קישור באותו אתר.

  • האם ניתן לסמוך על האתר הזה ?
  • האם קוראים שמגיעים לאתר הזה לוקחים את התוכן בו ברצינות ? (האם התוכן כללי או מפורט ובעל ערך מוסף אמיתי לקוראיו?)
  • נאמר שהאתר איכותי, האם הנושא של האתר קשור לנושא האתר שלי (מוצר \ שירות \ נושא האתר)

בניית קישורים בביטוי מפתח אחד בלבד

כאשר אנו בונים פרופיל קישורים לאתר שלנו, אנו מעוניינים ליצור פרופיל קישורים "טבעי" כמה שיותר, המטרה העיקרית ליצור גיוון של סוגי קישורים שונים תחת מספר גדול של מילות מפתח ולא תחת ביטוי אחד בלבד.

הגיוני להסיק שאם ישנם 1,000 אתרים שונים על גבי הרשת שהחליטו לקשר אלינו הרי שלא כולם יקשרו אלינו באותו ביטוי מפתח, או תחת אותו טקסט עוגן. ברוב המקרים מקדמי אתרים בארץ ישתמשו בביטוי המפתח הראשי שלהם כמה שיותר פעמים בכמה שיותר אתרים, חשוב לזכור להשתמש בביטויים נוספים, שם המותג של האתר, כתובת ה-URL של האתר, אם זה מתוך טקסט אפשר להשתמש לפעמים במילה "לחץ כאן" או "כאן" או אפילו להשתמש בביטויים נוספים משניים יותר בצירוף עם הביטוי הראשי.

כאשר נבנה קישורים בצורה מגוונת יותר ופתוחה יותר פרופיל הקישורים שלנו יהיה טבעי יותר, בעל תפזורת נכונה ועשירה של ביטויי מפתח כמו כן זה נותן לנו הזדמנות לקשר לעמודים פנימיים בביטויים נוספים החשובים לאתר שלנו ובכך ליצור פרופיל קישורים איכותי יותר ומוצלח יותר.

בניית קישורים ללא מטרה מוגדרת מראש

כאשר אנו בונים פרופיל קישורים עלינו להעריך כמה קישורים עלינו לבנות בכדי להתחיל להיות תחרותיים או להתקדם בהתאם לתחום שבו אנו מקדמים, השלב הראשוני לפני תחילת העבודה בפועל היא מחקר מתחרים, מחקר מתחרים מעניק לנו הזדמנות לראות בדיוק כמה קישורים המתחרים שלנו בונים, כמה דומיינים שונים מפנים אליהם, איזה דומיינים וסוגי קישורים, ובכך להעריך נכון את כמות הקישורים הדרושה לנו בכדי להתקדם ולהגיע לראש התוצאות.
במידה ולא ערכנו מחקר מתחרים אנו יכולים לבזבז זמן יקר ומשאבים על בניית מאות קישורים בכיוון הלא נכון, במקום להשקיע באופטימיזציה פנימית של העמוד או להשקיע בתוכן העמוד והעשרת האתר כולו במילות מפתח חכמות, לא פעם הזכירו שההיררכיה הפנימית של האתר עושה חצי עבודה עוד לפני שבכלל התחלנו לקדם, על ידי הרכבת תוכנית עבודה ומסודרת והרכבת פרופיל קישורים חכם ואיכותי המתבסס בין היתר על מחקר מתחרים אנו יכולים לכוון את עצמנו בצורה מדויקת לכמות העבודה הרצויה ואיכותה, ללא ביזבוז של זמן או משאבים יקרי ערך.

קישורים נכנסים רק לעמוד הבית של האתר

אחת הטעויות הכי נפוצות בקרב חברות קידום אתרים היא בניית פרופיל קישורים המקשר אך ורק לעמוד הבית ולא לעמודים פנימיים נוספים. במידה והרכבנו היררכית קישורים פנימית איכותית לאתר, ומבנה האתר מסודר בצורה היררכית נכונה כל קישור פנימי יחזק את העמוד ואת כל העמודים שתחתיו, התוצאה הישירה תהיה שהאתר ידורג במגוון שלם של ביטויים וניב עוד תנועה פנימה, כמו כן זה דורש מאיתנו לחשוב על הגולש באתר, האם קישור פנימי כזה או אחר באמת יעניק ערך מוסף לגולש או לא ?

מיקוד יתר על עמוד הבית לא יחזק את שאר האתר אם כי יכול לדרג את עמוד הבית בלבד גבוה, כל פרופיל קישורים איכותי מורכב ממספר רב של עמודי מפתח הנמצאים במקומות אסטרטגיים בהיררכיה הפנימית של האתר, במידה ונקשר אליהם בצורה חכמה ותחת ביטויי המפתח הרצויים נוכל ליצור פרופיל קישורים שיחזק את האתר כולו ויעניק לו "סמכות" גבוהה בתחומו.

מחקר מתחרים על אתרים שאינם ממוקמים בביטויי המפתח העיקריים של האתר שלנו

לא פעם קורה שהמובילים הגדולים בתחום כזה או אחר אינם מתחרים ישירים של האתר שלנו בביטויים שאנו מקדמים, מחקר מתחרים צריך להיעשות על בסיס ביטויי המפתח שאנו מקדמים ולא על בסיס האתרים החזקים ביותר בתחום שבו אנו מקדמים, חשוב לנתח את פרופיל הקישורים של המתחרים המופיעים בחמישייה הראשונה בביטויים בהם אנו מקדמים בכדי לקבל מושג טוב יותר על הטכניקות שהאתרים הללו משתמשים.

אמנם חשוב לנתח את הגופים הגדולים בתעשייה שבה אנו מקדמים ולחקור אותם, אך רק על בסיס הביטויים בהם אנו מקדמים ולא על בסיס חוזקו או סמכותו של אתר בתחום כלשהו. הדרך הכי טוב לעשות את זה היא להרכיב את מחקר מילות המפתח המלא של האתר שלנו ורק אז לגשת ולתוצאות החיפוש וללקט את האתרים המופיעים הכי גבוה, לעיתים אלו יהיו דווקא אתרים אחרים ולא הגדולים בתעשייה, ניתוח של פרופיל הקישורים שלהם יעניק לנו הזדמנות לנתח בצורה מעמיקה את הטכניקות של בניית הקישורים של המתחרה, כמו כן את האתרים וסוגי הקשורים שאתרים אלו מקבלים.

גם אם נראה לכם שכדאי לעשות בדיוק כמוהם, אנו ממליצים שלא. בניית פרופיל קישורים מאוזן וטבעי יביא אותנו לראש התוצאות בטווח הארוך גם אם נראה שבניית קישורים מסוג אחד בלבד או בביטוי אחד בלבד יניב לנו תוצאות מהירות, עלינו לזכור שאנו מקדמים את האתר בכדי לנעוץ אותו בראש התוצאות לא רק בביטוי הראשי, בניית פרופיל קישורים איכותי המבוסס על מחקר מתחרים תהיה הדרך הטובה ביותר לעשות כן, תוך שימוש במגוון טכניקות של בניית קישורים ממגוון רב יותר של דומיינים ומילות מפתח.

  • Share/Bookmark

3 תגובות ל: "חמש טעויות הכי נפוצות בבניית קישורים שלא ידעתם שאתם מבצעים"

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.