איך לקדם עמודי תוכן במספר רב של ביטויי מפתח


כאשר התחלתם לקדם אתרים סביר להניח שבנקודת זמן כלשהי בלימודים שלכם או מעט אחרי כן אמרו לכם, שאתם צריכים למקד את העמודים על ביטוי אחד או שניים מקסימום, משמעות הדבר היא שכמקדם אתרים מתחיל לימדו אתכם שעמודי תוכן צריכים להיות ממוקדים על ביטוי אחד אולי שניים בכדי שהעמוד לא יאבד את המיקוד שלו, התפיסה הזו נכונה מאוד כאשר מתמקדים על ביטויים ספציפיים ומעוניינים לקדם עמוד תחת ביטוי אחד ממוקד, בשלב מתקדם יותר בקידום אתרים אתם כמקדמי אתרים תסתכלו על התמונה הרחבה יותר ותוסיפו ועוד ועוד פרמטרים להסתכלות שלכם, מה שחשוב שכמקדמים מתחילים תדבקו בשיטה של מיקוד העמודים, אלא אם כן יש לכם רצון ליצור מגוון רחב יותר של ביטויים בעמוד ואז המדריך הזה יכול לסייע לכם בצורה משמעותית.

רלוונטיות מול סמכותיות

מבחינת תאורטית אם נרצה להסביר ללקוחותינו ואף להסתכל בצורה מעט מופשטת בעצמנו על מדדי האיכות העיקריים לפיהם נמדד עמוד בתוצאות החיפוש הבסיס לאיכות הציון מתבססת בעיקר על סמכות ורלוונטיות, מנועי החיפוש לרבות גוגל משתמשים במאות סיגנלים ופרמטרים למדידת איכות של עמוד, החל מתוכן מתחדש באתר, צירופי מילים בעמוד, ביטויים נרדפים, קישורים נכנסים ועוד.

אך כאשר נבחן את הפרמטרים הבסיסיים לקביעת איכותו של עמוד, נמצא שרלוונטיות וסמכותיות מהווים פרמטרים עיקריים ובסיסיים. בעוד שרלוונטיות מעט קל יותר לבחון סמכותיות זהו פרמטר מעט בעייתי יותר ויש לבחון אותו תחת אלמנטים נוספים שיש לנו בכדי לקבל אינדיקציה לרמת הסמכותיות של עמוד ספציפי תחת ביטוי מסוים.

אין זה משנה אם אתם מקדמים, תמונות, חנות מוצרים (Ecommerce) או בלוג המעניק מידע, שני הפרמטרים העיקריים שכדאי לכם לבחון הם הסמכותיות והרלוונטיות של העמודים תחת הביטויים בהם אתם מעוניינים להופיע, חשוב לקחת בחשבון אלמנטים אחרים במידה ואתם מעוניינים להרחיב את הראייה שלכם, אך שימוש בשני המדדים האלה יעניק לכם אבני בסיס טובות למחקר שתבצעו ולתהליך העבודה של יצירת עמודים רלוונטיים למספר רב של ביטויים.

מהי רלוונטיות ?

ניתן לבחון רלוונטיות של עמוד לביטוי ספציפי בהסתכלות פשוטה מאוד.

האם הביטוי מופיע בעמוד ?

כמובן שפיזור של ביטוי המפתח בעמוד בצורה חכמה (צפיפות מילות מפתח) היא שיטה טובה למי שמתחיל לקדם אתרים ורוצה לשמור על רלוונטיות לביטוי ספציפי השיטה של צפיפות מילות מפתח היא מעולה. במידה ותרצו לקדם מספר רב של ביטויים על אותו עמוד אתם צריכים לקחת בחשבון פרמטרים נוספים וללמוד להסתכל על התמונה בצורה רחבה יותר שתכלול פרמטרים נוספים שמנוע החיפוש מסתכל עליהם כאשר הוא מחשב את ציון הרלוונטיות של עמוד לביטויים מסוימים.

  • מהו מגוון ביטויי המפתח שנרצה שיופיע בעמוד ?
  • סדר הופעת הביטויים בתוך העמוד (ואילו ביטויים יופיעו בעמוד) ?
  • שימוש בביטוי המדויק ובחלקים ממנו (במידה ומדובר בביטויי זנב ארוך)
  • דירוג מגוון הביטויים לביטויים בעלי חשיבות עליונה, בינונית, וקלה

מגוון ביטויי המפתח שנרצה שיופיעו בעמוד

לפני שאתם מתחילים להטמיע ביטויי מפתח נוספים לקידום, עליכם לבצע מחקר מילות מפתח מקיף. ניתן לבצע מחקר זה בשיטה הרגילה בכדי לאתר כמה שיותר ביטויים רלוונטיים אשר יהיה ניתן להטמיע בעמוד. לאחר שסיימתם את המחקר הרגיל על ידי שימוש בכלים הרגילים כגון כלי מילות מפתח וכלים נוספים חיצוניים. תפנו למקורות סמכותיים נוספים ותיצרו מילון רחב כמה שיותר של ביטויי מפתח מהתחום בו אתם מקדמים.

  • שימוש ב- "חיפושים הקשורים ל:" המופיעים בתחתית עמודי תוצאות החיפוש בגוגל
  • ספרים מקצועיים בתחום בו אתם מקדמים
  • ערכים מויקיפדיה ואתרי סמכות אחרים הנוגעים לביטויים בתחומכם
  • עמודים המדורגים ראשונים במגוון הביטויים שאתם מעוניינים לקדם

לאחר שסיימתם עם איסוף המידע וחילקתם את המחקר בצורה גסה –  לביטויים רלוונטיים ולא רלוונטיים יש למקד את ניתוח הנתונים ולהתחיל לדרג את הביטויים בצורה הבאה:

  • ביטויי מפתח עיקריים בעלי נפח חיפוש גבוה ורלוונטיות גבוהה לביטוי הראשי של העמוד
  • ביטויי מפתח משניים בעלי נפח חיפוש בינוני ורלוונטיות לביטוי הראשי של העמוד
  • ביטויים זנב ארוך בעלי ערך בינוני ונפח חיפוש בינוני
  • ביטויי מפתח שיהיה הכי קל לקדם (זנב ארוך, ממוקדים וכו')
  • מילות מפתח בודדות הקשורות לתחום (חלקים מתוך ביטויי זנב ארוך, מילים מתוך ביטויים שלמים וכו')

לאחר הניתוח המעמיק הזה, מומלץ לקחת את כל מה שנותר ממחקר מילות המפתח משלב איסוף הנתונים ולעבור עליו, במידה ומצאתם עוד ביטויים או חלקים מתוך ביטויים בהם תוכלו להשתמש בעמוד, תוסיפו אותם לדירוג ה-"קל", של מילות המפתח, אותם ביטויים בהם יהיה לכם הכי קל לקדם את העמוד, גם אם אלו מילים אשר מהווים חלק קטן מביטוי גדול או ביטויים שאין להם נפח חיפוש כלל בכלי מילות המפתח.

הקשרים שגוגל יוצר כמנוע חיפוש ויצירת הקשרים נוספים

ישנו אלגוריתם בגוגל שבונה הקשרים על פי מילות המפתח המופיעות בכל תחום באתרים השונים שנסרקים באינדקס, משמעות הדבר שככל שתשתמשו בהקשרים הקיימים ותיצרו הקשרים חדשים מתוך התחום, ישנה סבירות גבוהה שהאתר ידורג ויחשב כמאוד רלוונטיים לתחומו, כמו כן ישנו סיכוי מאוד גדול לקבל מדד סמכותיות טוב בהתחשב בשאר הפרמטרים המדרגים את הסמכות של העמוד או האתר על גבי האינטרנט. לכן מתוך מחקר מילות המפתח הרבה ביטויים שתרכיבו מתוך ביטויים נוספים יופיעו כביטויים שאין להם נפח חיפוש כלל, כאן לא תוכלו להסתמך על פרמטרים מדויקים אלא על שיקול דעתכם המלא, האם מומלץ או כדאי לכם להשתמש בביטוי או היכן תטמיעו אותו בתוך העמוד בצורה הגיונית לקריאה.

סדר הופעת הביטויים בעמוד

בתחילת דרככם כמקדמי אתרים לימדו אתכם שהביטויים הרלוונטיים ביותר צריכים להופיע בתגיות הראשיות של כל עמוד, תגית הכותרת (Title), תגית הכותרת הראשית (H1), תגית התיאור (Description) ומקדמי אתרים עתיקים גם קיבלו הנחיה למלא זאת בתגית שאינה בשימוש יותר, תגית מילות המפתח (Keywords). אמנם זה נכון והעיקרון הזה נשמר וחשוב שתשמרו עליו גם כעת, אך איך תוכלו להכניס יותר ממילת מפתח אחת או שתיים בכותרת.

להטמיע מילת מפתח עיקרית בתגית הכותרת תהפוך את העמוד לרלוונטי לביטוי, אם הביטוי מופיע בתחילת תגית הכותרת אז החשיבות אפילו עולה, אך אם תרצו להטמיע יותר ממילת מפתח אחת בתגית כותרת, יהיה עליכם או להאריך את תגית הכותרת או פשוט לבחור בקפידה איזה ביטוי יופיע בתוך תגית זו, חשוב לזכור שתגית כותרת צריכה להיות בסביבות 70 תווים בלבד, כמו כן גם אם התגית תיחתך בתוצאות החיפוש אין זה אומר שגוגל לא סורקים את התגית לכן ניתן אפילו לקבוע 200 תווים, לא מומלץ להשתמש ביותר מ-200 תווים לתגית כותרת, כמובן לא מומלץ לשים הרבה מאוד מילות מפתח בצורה של רשימת מכולת אלא להכניס תגית כותרת ממוקדת ואולי להוסיף ערכים סמנטיים.

תגית כותרת (Title)

  • לקבוע שאורך המקסימלי של תגית הכותרת יהיה 200 תווים בלבד
  • להטמיע מילת מפתח או ביטוי מפתח עיקרי בתוך ה-70 התווים הראשונים של הכותרת
  • להטמיע ביטוי מתוך המחקר כ"בינוני" בהמשך הכותרת במידה וניתן לבצע זאת
  • להטמיע ביטויים בודדים שמדורגים מתוך ביטויי מפתח אשר קבעתם שהם "בינוניים"
  • להרכיב מכל הביטויים תגית כותרת שתהיה קריאה והגיונית לגולש בעמוד

תגית H1 (כותרת ראשית)

כאשר מטמיעים ביטויי מפתח בתגית הכותרת הראשית חשוב לשמור על העיקרון של הטמעת הביטויים החשובים ביותר בתוך הכותרת, תגית הכותרת הראשית נותנת את האינדיקציה הכי חזקה למעט תגית כותרת (Title) בנוגע לביטויים החשובים ביותר בעמוד שאותו אנו מקדמים, ניתן להטמיע בכותרת זו מספר ביטויים וחשוב שזה ייעשה בצורה חכמה וקריאה ולא כרשימה של ביטויים, ניתן להטמיע ביטוי או שניים בתוך התגית, מומלץ אף להטמיע ערכים סמנטיים נוספים מהתחום, מיקוד יתר של תגית זו יכולה להיות אליה וקוץ בה.

תוכן העמוד העצמו ופיזור נכון של ביטויי מפתח

כאשר אנו מתחילים להזין את התוכן או את מילות המפתח שאנו מעוניינים לתוך התוכן באתר עלינו להשתמש בצורה חכמה בכותרות משנה (תגית H2), תגיות ALT של תמונות ובפסקאות שלמות שיכולות להכיל מגוון רחב של ביטויים שהוגדרו כבינוניים, בצורה כזו נוכל בפסקה הראשונה לרכז מגוון גדול ועשיר של ביטויים משניים חשובים בעלי נפחי חיפוש, העמוד יקפוץ מדרגה מבחינת "עושר" ביטויי המפתח שלו, וסביר שיהפוך לרלוונטי יותר למגוון של ביטויים. שיטה זו לא תמיד עובדת ויכול להיות שיהיה צורך לעשות זאת בצורה רחבה ופזורה יותר על גבי העמוד ולא תוכלו לרכז את הביטויים תחת פסקה אחת ראשית עם תמונה.

חשוב לקבוע את ביטויי המפתח הבינוניים כמה שיותר קרובה לתחילתו של העמוד או לפסקה המתארת את התוכן כולו, הרבה עמודי תוכן מכילים הקדמה המסבירה בצורה ממוקדת במה העמוד עוסק, דווקא במיקום הספציפי הזה ניתן לשלב הרבה ביטויים תוך שימוש בתגיות השונות, במידה ולא הצלחתם כי התוכן אינו מאפשר זאת נסו להשתמש בביטויי מפתח עיקריות בתגיות ALT בתמונות העמוד, או בכותרות המשנה בלבד ונסו להטמיע חלקים ממילות מפתח או מילות מפתח בדירוג "קל" מתוך המחקר בתוך הפסקה בכדי בכל זאת להעשיר את מגוון הביטויים.

לאחר סיימתם את הטיוטה הראשונה של העמוד כולו והטמעתם את מגוון הביטויים הכי רלוונטיים, אלו המדורגים "גבוה", והצלחתם לשים בתפזורת נכונה גם את כל הביטויים המדורגים "בינוני" סרקו שוב את כל הפסקאות ותראו היכן אתם יכולים להטמיע כמה שיותר מהביטויים המדורגים "קל" מתוך המחקר שלכם, להזכירכם אלו הביטויים הקלים ביותר לקידום, אלו שהם לפעמים רק חלק קטן מתוך ביטוי או אולי אפילו מילה מהתחום, לאחר שסרקתם את העמוד והצלחתם לסחוט עוד כמה ביטויים, תעברו כל הפסקאות בעמוד ותנסו להטמיע עוד מילות מפתח בודדות שיכולות להיות רלוונטיות. ניתן להשתמש בכל הווריאציות השונות שמופיעות לביטוי מפתח ולא רק בצורה המדויקת שמופיע ביטוי ספציפי.

השלב הסופי חיבור כל הטיוטה לכדי עמוד מקצועי ואיכותי לגולש

השלב הסופי לאחר שבניתם את כל התוכן וסידרתם את ביטויי המפתח השונים, עליכם לוודא שהתוכן בהחלט קריא, הגיוני ואיכותי לגולש שיבקר בעמוד, השלב הזה הוא השלב הקריטי ביותר בכל התהליך, לאחר עדכון פנדה עמודי תוכן הכתובים למנועי חיפוש מקבלים עונשים חמורים וציון האיכות הכולל של האתר נפגע, לא הייתם רוצים לעמוד במצב כזה ועליכם לוודא שהתוכן שלכם אכן נועד לגולשים ומכיל כמה שיותר פרטים, כתוב תחבירית בצורה נכונה ואף מעניק קישורים למקורות מידע חיצוניים. לאחר שעברתם על כל העמוד וסידרתם את הטקסט בצורה נכונה ואיכותית אתם מוכנים להעלותו לאתר ולראות אותו מופיע ומדורג במגוון גדול יותר של מילות מפתח מתוך תחומכם.

  • Share/Bookmark
השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.