תכנון נכון של עבודה חיצונית בקידום אתרים


ההשפעות העיקריות על עבודה חיצונית בקמפיין קידום אתרים

ההשפעות חיצוניות בקמפיין קידום אתרים

כל חברות קידום האתרים בארץ ובעולם משתמשות בטקטיקות שונות לקידום בתחומים שונים, העקרונות של קידום אתרים תמיד נשארים זהים ובדרך כלל מחולקים לשני רמות נפרדות, המכילות בתוכן שלבים רבים ודירוגי איכות שונים, העבודה הפנימית באתר הנדרשת בתחילת העבודה ותחזוק שוטף לאחר מכן כל כמה זמן והעבודה החיצונית לאתר, בניית קישורים ופעילות ברשת האינטרנט אשר יוצרת נוכחות של האתר ושירותיו על גבי הרשת.

רבות נכתב אודות הטקטיקות השונות לעבודה חיצונית לאתר, ניתן לומר בוודאות כמעט מוחלטת שרוב המשקל על בעבודה החיצונית לאתר מונח על בניית קישורים והטקטיקות השונות ליישומן. חשוב לזכור שאמנם אין אנו יודעים מהו המשקל המדויק של קישור הנכנס לאתר שלנו ואין אנו יודעים מהו המשקל שגוגל מעניקים לקישורים נכנסים אך ברור לנו ברמה די בהירה מהו פרופיל קישורים איכותי ומגוון לעומת פרופיל קישורים שלא איכותי.

נניח את הדיון הזה בצד לרגע ונעסוק כרגע בטקטיקות שונות אשר מהוות בסיס איכותי לעבודה חיצונית ממוקדת בקמפיין ארוך טווח של קידום אתרים. בפוסט הזה נסקור כמה אלמנטים חשובים ועיקריים שאם תיישמו אותם יהוו בסיס עבודה חזק לאותה עבודה ישירה של בניית קישורים וכו'

תכנון אסטרטגיה נכונה יוביל לחילוק נכון של משאבים וצפי עבודה מתוכנן ומדויק

הקמת קמפיין של קידום אתרים אינו דבר פשוט, תקציבי ענק מושקעים בכל שנה בקידום איכותי במנועי החיפוש באינטרנט ולפעמים מדובר בריטיינרים של יותר מ-200 אלף ש"ח בשנה. קמפיין קידום אתרים אורגני במיוחד בתחומים תחרותיים דורש תכנון מוקדם, מחקר שוק, מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח והכרה מעמיקה של עלות מול תועלת, בכדי להפיק את המירב מקמפיין קידום אתרים. כידוע קידום אתרים אינו תהליך מהיר ויש לקחת בחשבון הרבה מאוד גורמים שונים, לכן תכנון אסטרטגיה מוקדמת זהו אחד השלבים הקריטיים ביותר בהקמת קמפיין קידום אתרים אורגני בגוגל.  הבעיה של רוב חברות קידום האתרים היא עשייה ללא מחשבה, או עשייה מתוך "ידיעה".

"אני כבר יודע ומכיר מה גוגל צריך ולכן האסטרטגיה של כל לקוחותיי מתאימה גם כאן"

לא קיים קמפיין הדומה לאחיו, אפילו באותו תחום. לכן יש לקחת בחשבון שכל אתר הוא יישות פועמת חיה ושונה על גבי האינטרנט, גוגל אינו מתייחס אותו דבר לשני אתרים מאותו תחום לא משנה כמה דומים הם יהיו וכמה איכותיים הם יהיו, ההבדלים נחים על הרבה מאוד פרמטרים ביניהם פרופיל הקישורים הנכנס, קצב בניית הקישורים, גיוון פרופיל הקישורים, גיוון מילות המפתח, התוכן באתר עצמו ועוד.

מילות מפתח בבניית קישורים והחשיבות של גיוון טקסט העוגן

לאחר מחקר מילות המפתח, כבר סביר שבחרנו מהם מילות המפתח העיקריות בהם נרצה להופיע, מילות מפתח אלה יהוו את הבסיס לכל הקמפיין החיצוני וסביר שנרצה להופיע בכל הביטויים השונים כולל הביטויים "זנב ארוך" שעלו במחקר. נניח ותרצו לקדם את הביטוי "שעוני גברים" כי זהו הביטוי הכי חזק וראשי לאתר שלכם, הטעות הנפוצה ביותר שחברות קידום אתרים מבצעות, היא לבנות את כל פרופיל הקישורים או חלק מאסיבי ולא פרופורציונלי מתוך הפרופיל רק לביטוי הזה, בכוונה לעלות בצורה מהירה יותר התוצאות החיפוש בביטוי "שעוני גברים". חשוב לזכור שפעילות כזו היא לא טבעית ולא הגיונית. אם ישנם 400 אתרים המוציאים קישורים לאתר שלי סביר להניח שהם יובילו אליי בכל מיני ביטויים ולא רק בביטוי אחד מדויק, כאן נכנס מוטיב הגיוון לתמונה.

במיוחד לאחר עדכון פנדה שעלה בחודש פברואר אנו רואים את החשיבות של תוכן איכותי ופרופיל קישורים איכותי ומגוון, גיוון של ביטויי המפתח יעניק לכם פרופיל קישורים נכנס איכותי יותר שיתרום ללא ספק גם לביטוי הראשי, דוגמא טובה יכולה להיות "שעוני גברים זולים", "שעוני גברים במבצע" "מבצע על שעוני גברים" "פולו שעוני גברים" וכו'. על ידי יצירת מגוון גדול של ביטויים אתם יוצרים פרופיל קישורים נכנס איכותי יותר וטבעי יותר שיסייע לביטוי הראשי להתקדם ולביטויים נוספים. חשוב לבנות את הארכיטקטורה נכון ולאתר את הביטויים השונים שתרצו שיופיעו לפני בניית הקישורים עצמם, בכדי שתוכלו להפיק את המירב מבניית הקישורים עצמם.

החילוק הבא יכול להיות כלל בסיס ביצירת טקסט עוגן מגוון שהניב לנו תוצאות טובות:

  • 50% מפרופיל הקישורים הכיל את טקסט העוגן המדויק (הביטוי המדויק שתרצו להופיע בו)
  • 30%-40% מפרופיל הקישורים הנכנס הכיל גיוון של אותו ביטוי מפתח (ביטוי המפתח המדויק בתוספת ערכים סמנטיים איכותיים)
  • 10%-20% מפרופיל הקישורים הכיל את שם המותג, או כתובת URL ללא מילות מפתח

הגיוון בפרופיל הקישורים הנכנס אינו מתייחס אך ורק לטקסט עוגן, אלא גם לסוגי הקישורים הנכנסים קישורים בעלי NOFOLLOW לעומת קישורים בעלי DOFOLLOW, אמנם האמונה הרווחת היא שקישורים ללא תגית NOFOLLOW הם יותר איכותיים, אך נוכחנו לראות שהדבר לא באמת נכון, כאשר יוצרים גיוון רחב של שני סוגי הקישורים הללו התוצאות הרבה יותר איכותיות ומשמעותיות מאשר שכל פרופיל הקישורים יהיה DOFOLLOW.

בחירה נכונה של עמודי יעד – גיוון העמודים המקודמים באתר

עקרון הגיוון חל גם על העמודים המקודמים באתר, סביר להניח שאם יקשרו אלינו הרבה מאוד אתרים שלא כולם יקשרו לאותו עמוד תחת אותו ביטוי, לאחד השקת פנדה 2.0 אתרים רבים ספגו פגיעה משמעותית במיקומים לאור העובדה שפרופיל העמודים המקושר שלהם לא היה מגוון דיו (כתוצאה משימוש מוגזם בקישורי רוחב, פוטרים).

חשוב לבחור בחכמה את העמודים שנרצה לקדם, העמודים החשובים באתר הן מבחינת משקל קישורים והן מבחינת תוכן איכותי הם אלו שנרצה שיופיעו בתוצאות החיפוש, לכן חשוב לבנות את ההיררכיה הפנימית של האתר בצורה חכמה ונכונה בכדי שנוכל לקדם את העמודים הללו בצורה איכותית, כמו כן הגיוני שהעמודים האיכותיים ביותר שלנו או החשובים ביותר שלנו יהיו אלה שנרצה לקדם, לכן חשוב להשקיע בתכנון היררכי פנימי נכון ורק אז להתחיל לקדם את העמודים השונים, חשוב ליצור גיוון גם בקצב העבודה ולא לבנות רק לכתובת אחת קישורים, הופעת עשרות קישורים במגוון שלם של ביטויים יניב תוצאות איכותיות יותר בטווח הארוך מאשר בנייה ממוקדת על שני ביטויים או לשני כתובות URL בלבד.

דברי סיכום

חשוב לזכור שלאחר עדכון פנדה 2.4 נושא חשיבות התוכן והפעילות הטבעית והמגוונת ברשת עלה הילוך משמעותית, ויש לקחת בחשבון שעלינו להשתמש בכל הפלטפורמות שלרשותנו בכדי ליצור רעש אינטרנטי מגוון אודות האתר שלנו, המוצרים והשירותים שלנו. עיקרון הגיוון וקצב העלאת התכנים והאזכורים על גבי האינטרנט מהווה עיקרון מהותי וקריטי ליצירת דירוגים איכותיים של עמודי האתר בגוגל ועל גבי מנועי חיפוש נוספים, תזכרו שהגולש הוא לפני הכול והתוכן הוא המלך.

  • Share/Bookmark

תגובה אחת "תכנון נכון של עבודה חיצונית בקידום אתרים"

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.