גוגל מאפשרת ליוזרים מחוברים לחסום תוצאות חיפוש בגוגל


כן קראתם נכון, פיצ'ר חדש שעלה בתחילתו של אוקטובר ופורסם בבלוג הרשמי של גוגל מאפשר ליוזרים אשר רשומים לחשבון שלהם בגוגל לחסום תוצאות חיפוש המופיעות להם לאחר שהקישו ביטוי מפתח שרצו למצוא.

בטוח קרה לכם שחיפשתם דבר מה בגוגל ולחצתם על אחת מתוצאות החיפוש, ברגע שנכנסתם לאתר הבנתם שזה לא מה שחיפשתם או שהאתר הזה לא נראה לכם ולחצתם מייד "אחורה" או Back בכדי לחזור חזרה לעמוד התוצאות של גוגל
ובכן גוגל מזמן מודעים לעובדה הזו ושמו לעצמם מטרה לשפר את תוצאות החיפוש בכדי שתקבלו רק את תוצאות החיפוש הנוחות והרלוונטיות לכם, הפיצ'ר החדש מאפשר לכם לחסום את התוצאה הספציפית או את כל האתר מלהופיע בתוצאות החיפוש שלכם.
הפיצ'ר הנוכחי אף מאפשר לחסום מודעות ממומנות של גוגל.

לא מועיל ? תוכל לחסום את כל תוצאות החיפוש הלא רלוונטיות בפקודה אחת

לא מועיל ? תוכל לחסום את כל תוצאות החיפוש הלא רלוונטיות בפקודה אחת

כל פעם שיוזר חוסם את האתר כולו מלהופיע הוא תמיד יוכל לרדת לחלק התחתון של עמוד התוצאות שלו ולנהל את האתרים החסומים שלו בכדי להסיר אתרים מהרשימה ולהחזירם לתוצאות החיפוש
כל המידע אודות אתרים שאינם איכותיים נשמר במאגר של גוגל ואף נבחן על ידם בצורה קפדנית. משמעות הדבר היא שאסטרטגיות קידום אתרים פשוטות אשר מבוססות על נקודת ההנחה שגוגל אינו יכול להבחין בפרמטרים של שביעות רצון הגולש ומתייחס אך ורק לפרמטרים טכניים מתה מזמן.

ניהול תוצאות חסומות תוכלו לנהל בקלות איזה אתרים אתם חוסמים ומה מופיע בתוצאות החיפוש

ניהול תוצאות חסומות תוכלו לנהל בקלות איזה אתרים אתם חוסמים ומה מופיע בתוצאות החיפוש

הסיבות שגולש ילחץ "אחורה" לעמוד התוצאות ואף יחסום אתכם יכולות להיות אלו:

  • תוכן אינו איכותי – עליכם להשקיע הרבה יותר בתוכן ובמה שמוצג לגולש ביחס לביטוי שבו מופיע הביטוי (ביטוי רחב מידיי פשוט יגרור חסימות של העמוד)
  • מראה כללי חובבני לאתר (אי השקעה בעיצוב ובחוויית הגולש) – עליכם להשקיע הרבה יותר בחוויית הגולש הראשונית
  • מבנה לקוי ואינו נוח לשימוש – ניווט נוח ותחת מבנה נכון (שימוש בפירורי לחם, וסרגלי ניווט נוספים לנוחות הגולש) – היררכיה נכונה ורלוונטית לביטויים המחופשים ביחס ישיר למוצרים ושירותים
  • תוכן שאינו רלוונטי כלל לביטוי המפתח שהוקש בגוגל – במידה ומופיע בעמוד תוכן שכלל לא רלוונטי לביטוי (אם בחרתם ביטוי שנועד לגרוף מלא תנועה ריקה לאתר) (חוסר מיקוד)

עליכם להשקיע יותר באתרים שלכם – פנדה היה רק ההתחלה

כבעלי אתרים וכמקדמי אתרים עליכם להשקיע יותר באתר שלכם, הדגש על תוכן איכותי, ממשק גולש איכותי ומיקוד רלוונטי הופך לקריטי יותר מתמיד. תוכן איכותי משמעותו, תוכן שמעניק לגולש או הקורא ערך מוסף אמיתי, או משמעות מכוונת אודות המוצר או השירות אותו מציע האתר. אתרים בעלי עיצוב גרוע, תוכן שחוזר על עצמו ללא דגש על חוויית גולש יחסמו על ידי הגולשים, שהיום כבר יודעים מה הם מחפשים כאשר הם נכנסים לגוגל.

במידה והעמודים שלכם ממוקדים על ביטויים גנריים רחבים ולא על ביטויים ממוקדים ונכונים אתם יכולים להחסם בצורה משמעותית על ידי הגולשים. ניתן להסיק שאתרים שיחסמו מספיק פעמים דירוגם יושפע בהתאם וגוגל יתייחסו לפרמטר זה בכובד ראש תוך הצגת הדירוגים. המשפט "Big brother is watching you" מקבל נופך אחר ומשמעותי הרבה יותר, כבעלי אתרים יהיה עליכם להשקיע אף יותר מאמצים בשיפור האתר והתוכן בו בכדי שהגולש שמגיע לאתר יוכל לקבל את השירות או המידע אותו חיפש.

מיקוד על ביטויים שנועדו להביא תנועה ריקה יפגעו משמעותית באתר בתוצאות החיפוש
תוכן רפטטיבי שנועד להעשיר מילות מפתח באתר אך ללא ערך מוסף ואמיתי לגולש יפגע בדירוגי האתר
מבנה לקוי ואי השקעה בעיצוב ובחווית גולש יניב חסימות מצד גולשים ובכך יפגע בדירוגי האתר

  • Share/Bookmark

2 תגובות ל: "גוגל מאפשרת ליוזרים מחוברים לחסום תוצאות חיפוש בגוגל"

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.