רשתות חברתיות


השימוש ברשתות חברתיות ככלי עזר בקידום אתרים אינה דבר חדש, יש דרכים מגוונות מאד בכדי למנף רשת חברתית כזו או אחרת לטובת קידום אתרינו. רשת חברתית מציעה בפנינו אין ספור אפשרויות וחשיפה מאד ממוקדת של השירות \ המוצר שאנו מציעים. ההיתרון המשמעותי שאנחנו משאירים את המשחק קרוב לבית.

שיתופי פעולה – חברים, משפחה, שותפים עסקיים

לכולנו יש ברשת החברתית בה אנו חברים, מאות חברים אם לא יותר. חלקם מהמשפחה, חלקם מהצבא, חלקם מהעבודה וכן הלאה. קידום אתרים הוא תחום שמאפשר לנו לעבוד עם כל אדם שאנו מעוניינים.

כיום לאחר שהאינטרנט הגיע לכל פינה ואנשים מסתובבים עם האינטרנט כולו בכיס (עיינו ערך אייפון). כמעט לכולם יש עסק, כמעט לכל עסק ישנו אתר, כל אתר כמעט בכל תחום זקוק לקידום אתרים, פנייה לאותם גורמים בכדי שיסייעו לחברה שלנו יכולה ליצור שותפויות חדשות , שיתופי פעולה של החלפות קישורים ועוד הרבה יותר.

קבוצה – העסק שלי ברשת חברתית

אחד הכלים הידועים לחשיפת העסק שלנו , או למינוף פעולות קידום היא פתיחת קבוצה בתוך רשת חברתית. כיום הרשתות החברתיות מציעות לנו מגוון כלים לעבוד איתם בפרסום העסק שלנו, ואף בקידומו במנוע החיפוש. פתיחת קבוצה המתארת את החברה שלנו , השירותים שאנו מציעים או המוצר שלנו. היא כלי חזק ויעיל מאד. כמובן הטקסטים בקבוצה צריכים להיות שיווקיים ומגרים את החברים ברשת  להצטרף לקבוצה ובסופו של דבר לרכוש את המוצר או השירות.

הדגש הכי חשוב הוא על עדכון שוטף של תוכן חדש, תמונות , אירועים ומאמרים חדשים ומעניינים. ככל שהקבוצה תתעדכן ותשמור על חיוניות כך החברים בקבוצה ירצו להשאר חברים בה, ככל שהקבוצה תיהיה יותר אינפורמטיבית להם כך האפקטיביות של הקבוצה תעלה.

דלת לשיתופי פעולה – קידום אתרים , החלפות קישורים

אחד הדברים הנלווים לקבוצה היא יצירת שיתופי פעולה עם קולגות או אנשים מתחומים נושקים כמו מפרסמים , משווקים באינטרנט, ממתגים וחברות שאתריהם זקוקים לקידום. יצירת שיתופי פעולה כמו אלה מסייעים לעתיד החברה שלכם, ויכולות לסייע לכם בכל הקשור לקידום אתרי לקוחות החברה. ניתן לראות בבירור את הפוטנציאל האדיר שטמון ביצירת שותפויות כאלה. קידום אתרים אינו נעשה לבד, שיתופי פעולה אלה הן המפתח להצלחה בתחום.

עמוד תווך – כלי יעיל לקידום אתרים

כמו בכל פינה אחרת על גבי הרשת , רשת חברתית יכולה להציע כלי יעיל מאד שנקרא עמוד תווך , יצירת עמוד תווך וקידומו למיקומים גבוהים יכול להוות כלי חזק מאד. בחו"ל בעיקר יש רשתות חברתיות ממוקדות נישה בעלות PR גבוה , כאשר אנו פותחים ברשת כזו עמוד תווך , ישירות כוח האתר מחלחל לעמוד התווך שלי , הוספת קישורים נכנסים לעמוד זה ותוכן רלוונטי ואיכותי יכולים למקם את העמוד גבוה ולחשוף את השירות\ מוצר שלנו.

גם הכאן הדגש הוא על עדכון ממשי של תוכן איכותי ורלוונטי. רשת חברתית יכולה להציע לנו מגוון סוגים של עמודי תווך , כלים שתוכלו לעדכן כמו אירועים , תמונות , דיונים וחלונות RSS . שימוש נכון בעמודי תווך תוך מינוף נכון של קבוצה מסייעים לקידום האתר ולקידום החברה.

בארץ כללי המשחק שונים מעט – פייסבוק

בארץ אין לנו הרבה רשתות חברתיות ממוקדות נישה, אך עדיין עומדות לרשותנו כמה רשתות חברתיות יעילות מאד בסיוע לשיתופי פעולה וחשיפה של העסק שלנו. פייסבוק היא הרשת הכי גדולה בארץ כיום, פתיחת קבוצה ועמודי תווך ברשת זו יכולים להוות כלי מצויין לכל שנכתב למעלה. אמנם הרשת היא עולמית אך ניתן להשיג חשיפה ואפילו קידום אתר בצורה יעילה מאד על ידי שימוש נכון בכלים שהרשת מציעה לנו.

PPC – פנימי ברשת חברתית

פייסבוק אפילו מציעה לנו קמפיינים של PPC בתוך הרשת החברתית עצמה, אנחנו יכולים למנף את עמוד התווך שלנו על ידי שימוש בקמפיינים תוך השקעה בתקציב מאד נמוך. אמנם התוצאות הן לא משמעותיות בנושא קידום האתר עצמו , אך מאד משמעותית להעלאת החשיפה של הקבוצה או עמוד התווך בתוך הרשת עצמה, בפייסבוק אנחנו מדברים על קהל יעד פוטנציאלי של 470 מיליון איש החברים ברשת.למה אתם מחכים ?

דה מארקר – רשת חברתית לעסקים

דה מארקר היא הרשת השנייה בגודלה שניתן להשתמש בה, האינטרקטיביות של רשת זו היא גבוהה מאד ואפילו עולה על זו של פייסבוק, אמנם אין קמפיינים ממומנים בתוך הרשת , אך ברשת זו בניגוד לאחרות ניתן לעשות כל שעולה על רוחנו בעמוד שלנו , ניתן להוסיף תיבות עם תוכן , להזיז את המיקומים שלהם , להוסיף RSS , להוסיף בלוגים שלמים , קטעי וידאו , קטעי סאונד , תמונות . והכל ניתן לעריכה מלאה עד לרמת הפונט והצבע שכל כותרת תופיע.

מיני סייט משלנו

כל פרופיל מהווה מיני סייט משל עצמו בדה מארקר (לדוגמא הפרופיל שלי – אורי זילברשטיין) , אנו בוחרים לעצמנו כתובת וכל התוכן שלנו נכנס תחת אותה כתובת מבחינת קידום אתרים זה נהדר, ניתן לחזק את הבלוג הפנימי של הפרופיל שלנו בעזרת מבנה קישורים פנימי נכון, ואז להוציא קישורים מהבלוג החוצה לאתרים אותם אנו רוצים לחזק. כלי יעיל מאד.

בלוג, תיבות תוכן, חברים עסקיים

בדה מארקר קפה ניתן לפתוח בלוג, ואת הבלוג הזה לחזק על ידי מבנה קישורים פנימי של הפרופיל שלנו ברשת החברתית. אותו בלוג ניתן לחיזוק דרך מבנה קישורים פנימי, וקישורים מבחוץ. במידה והבלוג בעל תוכן איכותי הוא יכול להתברג במקום די גבוה וקישורים החוצה ממנו יכולים להוות כלי חזק מאד לקידום

פופיק – תתחברו לפופיק שלכם  – רשת חברתית בגוון אחר

זו לא הפעם הראשונה שאני מציג את פופיק,(המאמר בדה מארקר על פופיק)  ככלי יעיל לשיתופי פעולה וקידום האתר. רשת זו מציעה לנו את כלים כמו כל רשת חברתית אחרת המאפשרת לכם לפתוח קבוצה עמודי תווך וכו' , אלא ברשת החברתית הזו יש לכם יתרון משמעותי על הרשתות האחרות . בפייסבוק ובדה מארקר אתם תפתחו קבוצה לעסק או עמוד תווך ולידכם ישנם עוד 100 מיליון עמודים כמו שלכם , או 100 מיליון קבוצות כמו שלכם , איך אתם תבלטו החוצה ?

אמנם יצירתיות היא שם המשחק , אך יש תחומים שבהם הרשתות הגדולות שרופות מבחינתכם ואין לכם אפילו סיכוי קלוש להתברג עם עמוד תווך מוצלח או קבוצה גדולה. כמובן שהכל אפשרי אם משקיעים מספיק אנרגיה וזמן , אך אתם תופתעו לגלות שלהחזיק קבוצה ועמודי תווך הופך אט אט למשרה מלאה. וזה עוד לפני בלוג אישי, ואתר חברה.

בפופיק הסיפור הוא שונה לחלוטין הן מבחינת קהל והן מבחינת הקבוצות ועמודי התווך השונים

להיות ראשונים בתחום

פופיק מציעה לנו הזדמנות שבקרוב לא תהיה רלוונטית עוד, כרגע הרשת הזו קטנה יחסית רק כמה אלפי משתמשים. אם נפתח עמוד תווך או קבוצה ברשת החברתית הזו אנו נהיה בין הראשונים לעשות כן , כאשר הרשת הזו גדלה כל שבוע בכמה עשרות משתמשים ותופסת תאוצה גדולה מאד, קבוצה או עמוד תווך בעל וותק, כלים חזקים ביותר.

חברי קבוצה ממוקדים

אמנם כמות החברים שתוכלו לצרף לקבוצה תהיה קטנה אך כמו בקישורים כך גם בחברים , ברשת חברתית עליכם לבחור את החברים שלכם ולא לצרף את כל מי שמעוניין, חוסר מיקוד של החברים יכול להוביל את הקבוצה שלכם לתחתית. ככל שהחברים בקבוצה יותר ממוקדים על הנישה כך הפרופילים שלהם יותר ממוקדים , וכך כל התוכן של הקבוצה יותר רלוונטי וממוקד לנישה שלו.

אותה אינטימיות של הרשת הזו יכולה ליצור כמה מהשותפויות החזקות ביותר שתמצאו, במקום 400 חברים שמתי שנצטרך אותם לא יהיה עם מי לדבר , נוכל למצוא 3 שיעבדו איתנו בצמוד. בקידום אתרים הדגש הוא ביחד, לא ניתן לעבוד בקידום אתרים לבד. חייבים ליצור שותפויות , יצירת קשר אישי אמיתי , וחברויות בתחום יניבו תוצאות עיסקיות מוצלחות. וצמיחה אישית, אין יותר טוב מזה.

רשת חברתית בארץ או בחו"ל היא כלי יעיל מאד לקידום האתר ומיתוג נכון באינטרנט, שימוש בכלים אלה יכולים לסייע לנו באינספור דרכים וקצה הקרחון על כך מוצג בעמוד זה.

מעשים טובים – רשת חברתית למעשים טובים, הגיע הזמן להאיר את העולם

  • Share/Bookmark