אופטימיזציה


חשיבות תהליך אופטימיזציה למבנה האתר הוא קריטי , כאשר אנו עוסקים בקידום אתרים היא בעלת חשיבות עליונה. כל מקדם אתרים יודע שכאשר אנו ניגשים לקדם אתר קיים שכבר תפס מיקומים וביטויים יש לחפש חסימות במבנה אשר מונעות מגוגל להכנס לדפים חיוניים לקידום במקרה הטוב, ומהוות מכשול אמיתי להגיע לעמוד הראשון במקרה הרע, אופטימיזציה למבנה האתר זהו תהליך שדורש מחשבה קדימה, תכנון קפדני והוצאה לפועל בזהירות מירבית.

מטרת תהליך האופטימיזציה למבנה האתר

מטרת התהליך היא להעניק לאתר את האפשרות לקבל את החשיפה הגבוהה ביותר למנועי החיפוש תוך הצגת המידע הרלוונטי ביותר לגולש. למעשה מנוע חיפוש כמו גוגל נועד בשביל הגולש וקיים בזכותו, לכן עלינו להתאים את האתרים שלנו לצרכי הגולשים משמע לצרכי מנוע החיפוש.

אנו לא פעם נתקלים באתרים רלוונטיים שאינם מופיעים בעמוד הראשון בביטוי המרכזי שלהם, דבר כזה יכול לקרות כאשר מבנה האתר אינו תקין או כאשר קיימות בעיות במערכת האתר, והדבר גורם למנוע החיפוש לאנדקס אותו בצורה לא יעילה או במקרה הגרוע בביטויים שאינם רלוונטיים לאתר.

מנועי החיפוש עברו תהליך ארוך ביותר מאז שהיו מנועים מבוססי טקסט פשוט, אם זאת עדיין קיימות בעיות שגוגל נלחם בהן.

פשוט = מניפולציות על הקוד  – הטיית תוצאות חיפוש

מנועי החיפוש עברו כברת דרך ארוכה מאז היותם מנועים מבוססי טקסט, העובדה הזו נעוצה כמובן בהתפתחות האינטרנט והבעיתיות שהציבו מניפולטרים בפני גוגל, בזמנו היה קל מאד להפעיל מניפולציות (בצורה של קוד) בכדי להשפיע ולהטות את תוצאות החיפוש לטובת האתר שלנו , וככל שהזמן עבר אותם מניפולטורים או (black hats) נעשו מתוחכמים אף יותר בהתרם לפיתוחים של גוגל , ככל שגוגל נלחמה חזק יותר כך המניפולטוא מצא עוד דרכים להטות את מנוע החיפוש מלהיות רלוונטי.

האלגוריתמים של גוגל – הפתרון לבעיה

לאורך השנים גוגל פיתחה כמה עשרות אלגוריתמים שנועדו לחסל את השכיחות של מניפולציות כמו שהיו מופיעות לפני 6-7 שנים בתוצאות החיפוש. בשאיפה להפוך למנוע החיפוש היעיל והרלוונטי ביותר, גוגל ניהלה מלחמת חורמה במקדמים מסוג (black hat).

אלגוריתם Page-Rank

אלגוריתם Trust Rank

אלגוריתם Topic Sensitive Page-Rank

ועוד עשרות אלגוריתמים נוספים שניתן למצוא בחיפוש קליל בגוגל.  משמעות הדבר שגוגל נלחמת בכך בצורה שוטפת בכדי למצוא את הדרך היעילה ביותר להביא את המידע הרלוונטי ביותר לגולש ובמהירות הטובה ביותר.

אופטימיזציה נכונה – שפת מנוע החיפוש

אם כך ככל שהזמן עבר, מנוע החיפוש נעשה מדויק יותר, מהיר יותר ורלוונטי יותר, פחות נתון למניפולציות ויותר יעיל לגולשים. העכביש של גוגל (הרובוט שלו שמשמש כעיניים ברשת) מטייל ברחבי האינטרנט וסורק את האתרים השונים, לאחר כל הסריקה הוא מציב את רשת האלגוריתמים על התוצאות ומתחיל לדרג אותם.

במידה והייתה גישה לגוגל להגיע לכל העמודים הרלוונטיים שלנו, והאתר שאנו מקדמים ממוקד היררכית על ביטויי המפתח בצורה יעילה ונכונה (פיסול PR) תהיה עלייה במיקומים בביטויים הרלוונטיים, בהתאם לתחום ולביטוי

אופטימיזציה – מיקוד ביטויי מפתח


אחד התוצאות הישירות של אופטימיזציה איכותית היא מיקוד ביטויי המפתח שהאתר עוסק בהם או מעוניין להופיע בהן כלרוונטי. אחרי תהליך אופטימיזציה, מבנה האתר בנוי כמו רשת, רשת של ביטויים רלוונטיים שיורדים בסדר כרונולוגי בהיררכיה ספציפית ומעניקים לאתר סדר חשיבות פנימי ונכון של ביטויי המפתח.

מיקוד = מיקום

כאשר ביטויי המפתח ממוקדים האתר נעשה רלוונטי בביטוי מפתח אלו , בנוסף לפרמטרים נוספים באופטימיזציה שיפורטו בהמשך האתר בסבירות גבוהה יופיע במיקומים הרלוונטיים לביטויים אלה יותר גבוה מאשר לפני האופטימיזציה. למעשה מה שקורה בפועל הוא שאתר זה העלה את הרלוונטיות שלו בביטויי המפתח לתחומו. ובכך העלה את מיקומו בביטוי המפתח.

לשחרר את הפקק – חשיפת התוכן למנוע החיפוש

ישנם אין ספור אתרים שיש ברשותם כמה מאות אלפי עמודים , או לסירוגין כמה מאות עמודים אך גוגל רואה רק כמה עשרות או כמה אלפים בודדים, דבר זה קורה כתוצאה מחסימות מבנה פנימיות האתר שמונעות מהעכביש להגיע לדפי האתר ולסרוק אותם, גוגל אינו יודע מהו עמוד הבית שלכם, מבחינתו זה שקוף.

חשיפת כל התוכן של האתר היא רק אחרת המטרות , המטרה העיקרית בפעולת האופטימיזציה היא ליצור מערכת שתוכל להיות ידידותית לקידום אתרים גם אחרי האופטימיזציה עצמה. על ידי שינוי התבניות עצמן של המערכת עליה יושב האתר.
חברות בניית אתרים אשר מודעות לחשיבות מבנה האתר בעיניי גוגל מטמיעות את האופטימיזציה כבר בתהליך הבנייה עצמו או במערכת שלהם, וכך חוסכים לבעלי האתרים הרבה מאוד כסף.

לסיכום – אופטימיזציה למבנה שווה זהב

אופטימיזצית מבנה לאתר הינה רק אחד הפרמטרים החשובים והקריטיים לקידום אתרים, בין אם זה בניית פרופיל קישורים פנימי, חילוק היררכי של תגיות מטה תוך שילוב נכון של ביטויי המפתח, אופטימיזציה מביאה יחסי המרה וישפור משמעותי במיקומי האתר בביטויים הרלוונטיים לתחומכם.  כל חברת קידום אתרים בשוק מציעה את תהליך זה כחלק ממגוון שירותיה.

  • Share/Bookmark